Gość podsumował, że w 2016 r. NCBiR ogłosiło 16 konkursów. - Wyłoniliśmy kilka tysięcy projektów na łączną sumę ok. 6 mld zł – mówił.
- W 2017 r. planujemy uruchomić 17 konkursów na łączną alokację ok. 6,5 mld zł. To jest zagadnienie niebagatelne i duże wyzwanie dla naszej organizacji – dodał.
Nawrat przyznał, że w kontaktach między światem nauki i biznesu największą bolączką jest brak zrozumienia i niespójność celów. - Można połączyć te dwa światy poprzez umiejętny strumień dofinansowania i inicjowania kontaktów pomiędzy nauką i biznesem – stwierdził.
Zaznaczył, że poprzednie lata dały dość dobrą lekcję dla naukowców, którzy znajdowali się na uczelniach, w zakresie komercjalizacji swoich badań. - Już na koniec 2016 r. wnioski wpływające od przedsiębiorców, ale z podwykonawcami jako uczelniami, naukowcami, znacząco mają wyższą jakość i większe zrozumienie w zakresie ochrony własności intelektualnej i realizowania prac na potrzeby konkretnych wyzwań biznesowych – tłumaczył.
Gość ogłosił, że w nowym roku zostanie wprowadzony nowy rodzaj konkursów. -Jest to idea w której wykorzystujemy partnerstwo innowacyjne, w którym samorząd lub państwo decyduje o wymaganiach funkcjonalnych produktu, który na dzień dzisiejszy nie istnieje – mówił. - Taka agencja jak nasza, na podstawie tego partnerstwa, ogłasza konkurs na prace badawczo-rozwojowe, żeby wyłonić zwycięzcę, który w efekcie otrzymuje predefiniowany rynek na którym może postawić pierwsze kroki – dodał.