fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Święta bardziej pod choinką niż przy stole

Adobe Stock
Coraz większą część wydatków Polacy przeznaczają na prezenty. Już ponad połowę.

Komercjalizacja Bożego Narodzenia postępuje. To dzisiaj ulubione święto handlowców, ponieważ konsumenci wydają z tej okazji ponad 20 mld zł. – Czas przed Bożym Narodzeniem i tuż po to najlepszy okres dla handlu. Około jedna czwarta obrotów handlu detalicznego jest realizowana właśnie wtedy – mówi Jolanta Tkaczyk, ekspertka w dziedzinie marketingu i zachowań konsumenckich z Akademii Leona Koźmińskiego. – Związane jest to z tradycją kupowania prezentów i przygotowaniami do świąt, jak również z oczekiwaniem – zaraz po świętach – na duże wyprzedaże. Konsumenci niesieni świątecznym nastrojem mniej kontrolują wydatki i na ten czas przekładają większe zakupy AGD czy elektroniki, licząc na szerszą ofertę, lepsze ceny – dodaje.

Bez szaleństw?

Według dorocznego badania firmy Deloitte w tym roku Polacy na wydatki związane z Bożym Narodzeniem przeznaczą o 2 proc. więcej niż rok temu i będzie to ponad 880 zł. 51 proc. wydatków przewidywane jest ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA