LPP inwestuje w logistykę i ekologię

Już w 2021 r. 25 proc. sztuk odzieży LPP ma być wyprodukowanych z materiałów ekologicznych.

Publikacja: 23.10.2019 22:00

LPP inwestuje w logistykę i ekologię

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

– Zainwestujemy 860 mln zł w nowe centrum dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim – poinformował w środę podczas kolejnej edycji konferencji „Made in Poland" organizowanej przez grupę LPP Marek Piechocki, prezes i główny akcjonariusz odzieżowej firmy. Jeszcze w prezentacji dla inwestorów po publikacji wyników za II kwartał br. firma podała, że inwestycje w ten obiekt sięgną w ciągu dwóch lat 400 mln zł. Jak powiedział prezes, w nowej wersji centrum dystrybucji ma być o 20 proc. większe niż pierwotnie planowane oraz bardziej zautomatyzowane. Obiekt ma być oddany do użytku w 2022 roku.

Akcjonariusze LPP niedawno zgodzili się na emisję obligacji o wartości 300 mln zł, które mają zostać przeznaczone na inwestycje. Marek Piechocki nie wykluczył kolejnych takich ruchów.

LPP w coraz większym stopniu staje się fashiontechem, czyli firmą odzieżową rozwijającą technologie. Spółka zakończyła już wdrażanie systemu RFID w marce Reserved. To tzw. elektroniczne metki, które mają poprawić efektywność, także w sklepach, ponieważ ich pracownicy będą mogli poświęcić więcej czasu na obsługę klientów.

Ta edycja konferencji grupy poświęcona była strategii jej zrównoważonego rozwoju w latach 2020–2025, czyli zmianom w produkcji i logistyce pod kątem dbałości o środowisko naturalne. A producenci ubrań i tkanin zajmują zaś drugie miejsce wśród gałęzi gospodarki pod względem udziału w emisji gazów cieplarnianych (5,4 proc. w 2017 r.).

Firma poinformowała, że wdraża program Eco Aware Production. Na przykład zakłada on, że w 2021 r. 25 proc. sztuk odzieży LPP ma być wyprodukowanych z materiałów ekologicznych, czyli wytworzonych w efekcie recylingu lub przetwarzania surowców biodegradowalnych. W 2025 r. połowa produktów Reserved ma spełniać te warunki.

W roku 2019, według prezesa LPP, grupa może mieć około 9,2–9,5 mld zł przychodu, a przyszły rok może zakończyć 10,5 mld zł obrotu. W 2021 r. 20 proc. generować ma e-commerce.

Handel
Auchan opuścił Rosję. Wielki majątek francuskiej sieci oficjalnie kupił 23-latek
Handel
Walka z dyskontami nie tylko na ceny żywności
Handel
Lepsze dwa lata dla handlu na świecie
Handel
Walka na ceny z dyskontami wychodzi poza żywność. Teraz odzież i wyposażenie domu
Handel
Grzegorz Pytko, Biedronka: To nie my rozpoczęliśmy ostrą walkę na obniżki cen