Jak podaje Spar w komunikacie tym samym zrealizowane zostały założenia planu inwestycyjnego i wykonano decyzję UOKiK w sprawie koncentracji sieci. Sklepy Piotr i Paweł będą systematycznie zmieniać logo na Spar i dołączą do międzynarodowego holdingu, prowadzącego sklepy na świecie i w Europie. Choć wielu Polaków kojarzy Spar z Niemiec czy Holandii to właścicielem polskie sieci handlowej jest The Spar Group Ltd. notowana w Johannesburgu w RPA. Od lat 60. jest wyłącznym master franczyzodawcą SPAR w Republice Południowej Afryki, a działa również w innych krajach afrykańskich, w tym w Angoli, Zambii, Botswanie, Namibii, Mozambiku, Malawi, Lesotho, Suazi. Firma działa również w Irlandii, południowo-zachodniej Anglii i Szwajcarii, a także na Sri Lance.
Czytaj także: Marka Piotr i Paweł znika z rynku
- Zgodnie z zapowiedziami intensywnie pracujemy nad budową sieci detalicznej Spar w Polsce, a finalizacja umowy przejęcia udziałów w Grupie Piotr i Paweł to ważny etap dla współpracujących z nami detalistów. Dofinansowaliśmy sieć, aby mogła wykonać założenia postępowania sanacyjnego i przygotowujemy rebranding sklepów. Naszym celem jest, by sieć SPAR osiągnęła w Polsce ponad 150 sklepów do końca 2020 r. – mówi Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu Wasz Sklep Spar.
Zgodnie z założeniami Spar Group – jako inwestor – wspiera sieć w zakresie spłaty zobowiązań, negocjacji umownych i rozwoju. Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z prawie 300 dostawcami. Zgodnie z planem, w systemie logistycznym będzie wkrótce dostępne ponad 6,5 tys. produktów od prawie 500 dostawców.
Ponadto Spar Group uruchomi w Polsce nowoczesne centrum dystrybucyjne dla obsługi detalistów. Prowadzone są już warsztaty z zespołem logistycznym oraz analiza potencjalnych lokalizacji. Nowe centrum logistyczne będzie uzupełnieniem i rozszerzeniem możliwości logistycznych wynikających z dotychczasowej infrastruktury Grupy Piotr i Paweł.