fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Celebrytki reklamowały podróbki. Apple im daruje

Bloomberg
Kylie i Kendall Jenner reklamowały na Instagramie słuchawki, które do złudzenia przypominają AirPods firmy Apple. Niestety w rzeczywistości były to podróbki. Amerykański koncern nie będzie jednak ich za to ścigał.

Obie celebrytki mają na Instargramie w sumie 322 mln followersów. Okazało się, że nie są jedynymi infuencerkami, które reklamowały podróbki AirPodsów.

Według Apple słuchawki są kopią ich AirPods - tyle, że dużo tańszą i gorszej jakości - informuje BBC. Mimo to koncern zdecydował się nie podejmować żadnych kroków prawnych przeciwko celebrytkom, mimo, iż w przeszłości zdarzało mu się walczyć z promowaniem podróbek swoich produktów.

BBC, które wykryło dzięki swoim czytelnikom, promocje podróbek, chciało dowiedzieć się czemu Kylie i Kendall Jenner zdecydowały się wziąć udział w tej akcji. Jednak nie udało się jej uzyskać żadnego komentarza. Reklamy słuchawek już zniknęły z kont obu sióstr.

Według BBC dziesiątki celebrytów i influencerów reklamują na Instagramie podróbki Apple Airpods i Apple Watch. Celebryci reklamują linki do stron internetowych, na których można kupić podróbki przesyłane prosto z Chin, omijając sklepy i platformy sprzedażowe.

Podróbki wyglądają niemal identycznie jak oryginały, maja tylko inne nazwy i dość szybko okazuje się, że jakością też nie jest najlepiej.

Instagram

Promowanie takich produktów może zostać uznane za naruszenie praw autorskich oraz znaków towarowych zgodnie z brytyjskim prawem, jeśli podróbki zostaną uznane za wystarczająco podobne do oryginalnych produktów. Sprzedawcy tych produktów zazwyczaj są tylko pośrednikami - nie posiadają ich fizycznie, ani nawet ich nie widzieli. Zostali jedynie wynajęci do ich promocji i sprzedaży, a influencerzy są dla nich "narzędziem" marketingowym do promowania produktów.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA