Sklep został otwarty w chińskim Shenzhen, ale obie firmy zapowiadają, że to tylko początek i zamierzają w Chinach otwierać kolejne tego typu sklepy.
Dla Burberry rynek chiński jest bardzo ważny, ponieważ około 40 proc. sprzedażny firmy odbywa się właśnie na tym rynku. Brytyjska marka jest bardzo popularna w Chinach - informuje BBC.
Współpraca z Tencent oraz platformą społecznościową WeChat, odpowiednikiem WhatsApp, który ma w Chinach 1 mld użytkowników, ma być wsparciem nowej koncepcji butiku Burberry.
Dzięki aplikacji WeChat konsumenci mają dostęp do unikalnych i spersonalizowanych ofert, którymi mogą się dzielić w mediach społecznościowych. W sklepie wszystkie ubrania mają własny kod QR - po zeskanowaniu klient otrzymuje pełną informację na temat wybranego produktu.
Sklep w Shenzhen - oraz kolejne w Chinach ma być hybrydą tradycyjnego sklepu i sklepu internetowego. Według przedstawicieli Burberry zbyt wiele luksusowych marek upiera się przy tradycyjnych sklepach, tymczasem Chińczycy chcą robić zakupy online, chcą chwali się zakupami w mediach społecznościowych i stąd nowa koncepcja sklepu łączącego wszystkie trzy elementy.