Triumfalny powrót Crocsów. Sprzedaż rośnie gwałtownie

Dzięki pandemii koronawirusa Crocsy przeżywają prawdziwy renesans. Noszą je niemal wszyscy, pojawiły się nawet na rozdaniu Oskarów.

Aktualizacja: 23.07.2021 10:07 Publikacja: 23.07.2021 09:51

Triumfalny powrót Crocsów

Triumfalny powrót Crocsów

Foto: AFP

Amerykański producent obuwia odnotował rekordową sprzedaż w wysokości 640 milionów dolarów w ciągu trzech miesięcy do 30 czerwca – prawie dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Firma podniosłą też prognozy sprzedaży na resztę roku, ponieważ Crocsy są coraz bardziej popularne i globalny popyt na te buty jest duży. W czasie pandemii Crocsy okazały się najwygodniejsze a na dodatek pasują do większości ubrań, które ludzie zdecydowali się nosić w czasie lockdownów czy izolacji.

Dochód netto firmy przed opodatkowaniem wzrósł do 190,5 mln dolarów w okresie od kwietnia do końca czerwca z poprzedniego poziomu 54,7 mln dolarów. Dyrektor generalny Crocs Andrew Rees, spodziewa się, że przychody w 2021 r. wzrosną aż o 65 proc., w porównaniu do wzrostu do 50 proc. prognozowanego przez firmę jeszcze w kwietniu tego roku. Z raportu firmy wynika, że mocno wzrosła sprzedaż cyfrowa, bo aż o 25,4 proc. i stanowi obecnie ponad jedną trzecią całkowitej sprzedaży - informuje BBC.

Zdjęcie restrykcji covidowych nie miało wpływu na sprzedaż. Dzięki mediom społecznościowym zainteresowanie Crocsami wciąż rośnie. Na Tik Toku wciąż popularny jest hasztag w #CrocsChallenge a celebryci wciąż nie odłożyli tych butów do szafy. Firma nawiązała współprace z celebrytami takimi jak piosenkarze Justin Bieber i Post Malone, latynoskim raperem Bad Bunnym oraz z domem mody Balenciaga a nawet siecią fast-food KFC. Teraz skupia się na podniesieniu sprzedaży w Azji dzięki współpracy z tamtejszymi celebrytami.

Questlove, DJ i producent muzyczny, współzałożyciel hip-hopowej grupy The Roots, zdecydował się na założenie złotych Crocsów na tegoroczne rozdanie Oscarów, co skrzętnie odnotowała prasa modowa z Vogue na czele.

Crocs, Inc. to amerykańska firma z Kolorado, która produkuje i sprzedaje sandały piankowe marki Crocs od 2002 roku. Na początku firma zyskała znaczną popularność wśród amerykańskich uczniów szkół średnich i liceów, a wielu decyduje się na używanie Crocsów jako butów szkolnych na dzień szkolny. Przez niemal 20 lat firma sprzedała 300 mln par butów na całym świecie.

Amerykański producent obuwia odnotował rekordową sprzedaż w wysokości 640 milionów dolarów w ciągu trzech miesięcy do 30 czerwca – prawie dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Firma podniosłą też prognozy sprzedaży na resztę roku, ponieważ Crocsy są coraz bardziej popularne i globalny popyt na te buty jest duży. W czasie pandemii Crocsy okazały się najwygodniejsze a na dodatek pasują do większości ubrań, które ludzie zdecydowali się nosić w czasie lockdownów czy izolacji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Joe Biden karze chińskie firmy. To odwet za incydent z zeszłego roku
Handel
Ukraińskie płody rolne płyną morzem do odbiorców. Maliny podbiły rynek USA
Handel
Piechocki, LPP: Nie pozwę Hindenburg Research za raport o nas w Rosji. Na razie
Handel
Wojna cenowa cieszy konsumentów, ale coraz mocniej uderza w firmy handlowe
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Handel
Ofiary wojny cenowej. Za szalone promocje ktoś w końcu zapłaci