Dzięki niej jeszcze pod koniec tego roku Poczta Polska (PP) mogłaby wykorzystać 4 tys. placówek partnera jako punkty odbioru paczek. To dla PP atrakcyjny sojusz. Szacuje się bowiem, że w promieniu 300 metrów od sklepów tej sieci zamieszkuje blisko 8 mln klientów.

- Zgodnie ze strategią rozwijamy sieć łatwego i wygodnego dla klientów dostępu do naszych usług paczkowych. Mogą oni korzystać z serwisu kurierskiego, a także z naszych placówek pocztowych i z mieszczących się w nich urządzeń samoobsługowych. Chcemy także zainstalować 1000 samoobsługowych urządzeń nadawczo-odbiorczych. Trzecim elementem naszej sieci są zewnętrzne punkty, które obsługują paczki nadawane za pośrednictwem PP - mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Poczty Polskiej.

Obecnie PP dysponuje 4,2 tys. własnych punktów. W ramach projektu "Stacja z Paczką" operator korzysta też z sieci 900 stacji paliw Orlenu. Testowo uruchamiane są ponadto mikro oddziały w wybranych salonach Empiku.

Poczta w planach ma pozyskiwanie kolejnych sieci do współpracy. - Prowadzimy rozmowy handlowe z innymi podmiotami. Cel jest jasny, chcemy zaoferować do końca roku 10 tys. punktów odbioru paczek - deklaruje Baranowski.

PP nie jest jedynym partnerem Żabki. Z początkiem czerwca o podobnej umowie poinformowała spółka kurierska Tba Express.