Reklama

Polacy ruszyli znów po kosmetyki. Widać efekt szminki

Stopniowe luzowanie wymuszonych przez pandemię obostrzeń i powroty do pracy w biurach odmroziły w maju rynek kosmetyków do makijażu.

Aktualizacja: 01.06.2020 14:40 Publikacja: 01.06.2020 12:19

Polacy ruszyli znów po kosmetyki. Widać efekt szminki

Foto: Adobe Stock

Prawie trzykrotnie (o 169 proc.) wzrosła w przedostatnim tygodniu maja sprzedaż kosmetyków do makijażu twarzy w porównaniu z tym samym okresem minionego roku. Niewiele mniej, bo o 160 proc. w skali roku zwiększyły się nasze zakupy kosmetyków do makijażu oczu, a prawie dwukrotnie więcej szminki - wynika z danych firmy badawczej Nielsen. O ile sprzedaż kosmetyków do makijażu oczu, których nie zasłaniały maseczki, rosła już na początku maja, gdy częściej mogliśmy wychodzić z domu, to wzrost popytu na szminki jest nowym zjawiskiem w czasie pandemii.

Jak twierdzi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce, zdejmowanie obostrzeń i maseczek zdecydowanie sprzyja sprzedaży kosmetyków - w przedostatnim tygodniu maja, po raz pierwszy od dawna, zwiększyła się też wartość zakupów szminek (o 95 proc. w skali roku).

Czytaj także: Pandemiczny szał na zakupy w internecie. Wzrosty o 400 proc. 

- Trzycyfrowy wzrost sprzedaży kosmetyków przy jednoczesnym spadku wartości sprzedaży całego koszyka potwierdza, że mamy do czynienia z efektem szminki - ocenia Ewa Rybołowicz.

Majowym zakupom kosmetyków sprzyjał też Dzień Matki i sezon komunii, choć te dotknęły mocno obostrzenia związane z pandemią.

Reklama
Reklama
Handel
Rosyjskie drewno zalewa Unię, choć jest objęte sankcjami
Handel
Na święta szykuje się skok cen. Kawa i alkohol drożeją najmocniej
Handel
Shein kontratakuje. Chińska platforma oskarża francuski rząd o „spisek” i „krucjatę”
Handel
Niedziele handlowe w grudniu 2025: Kiedy będzie można zrobić świąteczne zakupy?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama