Dino zapowiada ofensywę w całej Polsce

Po trzech kwartałach 2019 r. przychody ze sprzedaży polskiej sieci marketów spożywczych Dino Polska wyniosły 5,5 mld zł, przy wzroście sprzedaży w istniejących sklepach (LfL) o 11,4 proc.

Aktualizacja: 08.11.2019 06:49 Publikacja: 08.11.2019 06:47

Dino zapowiada ofensywę w całej Polsce

Foto: www.marketdino.pl

W okresie od stycznia do końca września 2019 r. spółka przeznaczyła na inwestycje 629 mln zł, co stanowi wzrost o 33 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. W tym czasie sieć powiększyła się o 138 marketów Dino, obejmując na koniec III kwartału łącznie 1113 obiektów.

Dino Polska narastająco za 9 miesięcy 2019 r. zwiększyło przychody o 30,7 proc. rok do roku, do ponad 5,5 mld zł. Wynik EBITDA zwiększył się o 36,5 proc., do 505,7 mln zł. Marży EBITDA zwiększyła się do 9,2 proc. (o 0,4 pkt proc. rok do rou). W samym III kwartale 2019 r. przychody Dino Polska przekroczyły w ujęciu kwartalnym 2 mld zł i były o 31 proc. wyższe niż rok wcześniej. Towarzyszył temu wzrost sprzedaży LfL na poziomie 12 proc. Zysk netto grupy wyniósł w III kwartale 109,4 mln zł wobec 82,3 mln zł zysku rok wcześniej.

­– Cieszy nas rosnąca sprzedaż w istniejącej sieci marketów reprezentowana poprzez stabilny, dwucyfrowy wskaźnik LfL. Odbieramy to jako dowód zaufania klientów do marki Dino. Ofertę produktową budujemy z dużą troską, przywiązujemy wagę do opinii naszych klientów i obserwujemy trendy konsumenckie, dlatego codziennie zapewniamy nie tylko szeroki wybór produktów, ale także wprowadzamy dużo nowości i stale rozwijamy m.in. stoisko z owocami i warzywami – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska.

Od stycznia do końca września 2019 r. nakłady inwestycyjne spółki wyniosły 629 mln zł i były o 33 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. Dino Polska inwestowało głównie w dynamiczny rozwój sieci marketów i rozbudowę zaplecza logistycznego. W całym 2019 r. spółka przeznaczy na rozwój około 850 mln zł.

– Przed branżą handlową najintensywniejszy czas w roku, który zbliża nas do Świąt Bożego Narodzenia. W tym okresie szczególnego znaczenia nabiera łatwość i wygoda robienia zakupów. Dlatego w IV kwartale 2019 r. planujemy dużą liczbę otwarć nowych marketów w całej Polsce - zapowiada Piduch.

W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 r. sieć powiększyła się o 138 marketów wobec 120 nowych sklepów w tym samym okresie rok wcześniej. Na koniec września pod szyldem Dino funkcjonowało 1113 marketów w porównaniu do 895 sklepów na koniec września 2018 r., co stanowi wzrost o 218 obiektów oraz 24 proc. rok do roku.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu i Rzeszotarach. Na koniec września 2019 roku Grupa Dino zatrudniała 19,4 tys. osób.

W okresie od stycznia do końca września 2019 r. spółka przeznaczyła na inwestycje 629 mln zł, co stanowi wzrost o 33 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. W tym czasie sieć powiększyła się o 138 marketów Dino, obejmując na koniec III kwartału łącznie 1113 obiektów.

Dino Polska narastająco za 9 miesięcy 2019 r. zwiększyło przychody o 30,7 proc. rok do roku, do ponad 5,5 mld zł. Wynik EBITDA zwiększył się o 36,5 proc., do 505,7 mln zł. Marży EBITDA zwiększyła się do 9,2 proc. (o 0,4 pkt proc. rok do rou). W samym III kwartale 2019 r. przychody Dino Polska przekroczyły w ujęciu kwartalnym 2 mld zł i były o 31 proc. wyższe niż rok wcześniej. Towarzyszył temu wzrost sprzedaży LfL na poziomie 12 proc. Zysk netto grupy wyniósł w III kwartale 109,4 mln zł wobec 82,3 mln zł zysku rok wcześniej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Producent sprzętu Thermomix zwiększa sprzedaż
Handel
Sankcje odcinają rosyjski handel
Handel
Whirlpool tnie zatrudnienie. To może być dopiero początek
Handel
Ukraina liberalizuje politykę walutową
Handel
Bez alkoholu nie ma w Polsce grilla