P&G zmniejszy znacząco ilość plastiku w opakowaniach

Znany z produkcji marek takich jak Vizir, Ariel Lenor czy Fairy koncern Procter&Gamble ostro zabrał się za walkę z nadmiarem plastiku. Są już efekty.

Aktualizacja: 25.04.2019 12:18 Publikacja: 25.04.2019 12:08

P&G zmniejszy znacząco ilość plastiku w opakowaniach

Foto: Bloomberg

Wiceprezeska Procter&Gamble do spraw zrównoważonego rozwoju Virginie Helias podczas środowej konferencji „Sustainable Brand Paris” złożyła deklaracje działań, jakie podejmie jej koncern w walce z zanieczyszczeniem środowiska. Ilość plastiku, o jaki ograniczy swój wpływ na naszą planetę Procter&Gamble może imponować – do 2025 roku redukcja ma wynieść 30 procent i odpowiada rzędowi butelek dłuższemu niż obwód Ziemi.

Podjęte przez koncern działania to np. zmiana opakowań na kapsułki Ariel Podst. Kapsułki będą pakowane w torby PetCore, co zmniejszy ilość opakowań na każde pranie o 75 procent. Dla marki Ariel Procter&Gamble chce ograniczyć zużycie zasobów o 50 procent do 2030 roku. Wchodzi w to znaczące ograniczenie zastosowania tworzyw sztucznych nie pochodzących z odzysku.

- Naszym celem jest rozwijanie naszego biznesu w zrównoważony sposób. Zmniejszenie zużycia tworzyw sztucznych w produktach Fabric Care w Europie o 30 proc. do 2025 roku to ważny krok w realizacji tego celu. Jesteśmy dumni z tego, że coraz częściej konsumenci wybierają nasze kapsułki Ariel Pods, które są najbardziej kompaktowym detergentem w naszej ofercie – informuje koncern.

W stosunku do 2018 roku w 2025 koncern planuje ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych w opakowaniach marek Ariel, Lenor i Vizir oraz innych z palety marek P&G Fabric Care o 15 tys. ton rocznie.

- Nasze marki Ariel, Lenor i Vizir są pionierami w obszarze redukcji opakowań. Będzie to znaczącym krokiem w realizacji naszego zobowiązania, by do 2030 ograniczyć stosowanie nieprzetworzonych tworzyw sztucznych w opakowaniach o 50 proc.. To tylko jeden z wielu przykładów naszych czołowych marek, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom inspirują do zrównoważonej konsumpcji – powiedziała, cytowana przez Wirtualne Media, Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w P&G.

Do 2022 roku wszystkie opakowania mają się natomiast nadawać do ponownego przetwarzania. W ten sposób koncern, poprzez swoje marki stara się zwiększyć popyt na poużytkowe tworzywa sztuczne.

W przypadku Procter&Gamble ciężko mówić, że są to tylko deklaracje. Już w 2017 roku koncern wprowadził dla swojego płynu do naczyń Fairy opakowanie robione z plastiku odzyskanego z oceanów. Butelka dla specjalnej serii Fairy była robiona w 10 procentach z plastiku zebranego z oceanów, a w 90 procentach pochodzącego z odzysku.

Koncern nie jest jedynym, który intensywnie działa na rzecz ograniczenia ilości tworzyw sztucznych wprowadzanych do obiegu. W Polsce w ostatnim czasie co chwilę pojawiają się informacje o kolejnych działaniach dużych podmiotów na rynku, mających na celu ograniczenie zanieczyszczenia plastikiem – Biedronka ograniczyła wagę opakowań swoich produktów zmniejszając ilość plastiku o setki ton rocznie, podobne działania podejmuje Lidl Polska, który na rezygnacji z plastiku w jednorazowych naczyniach zaoszczędzi środowisku 140 ton plastiku.

Handel
Auchan opuścił Rosję. Wielki majątek francuskiej sieci oficjalnie kupił 23-latek
Handel
Walka z dyskontami nie tylko na ceny żywności
Handel
Lepsze dwa lata dla handlu na świecie
Handel
Walka na ceny z dyskontami wychodzi poza żywność. Teraz odzież i wyposażenie domu
Handel
Grzegorz Pytko, Biedronka: To nie my rozpoczęliśmy ostrą walkę na obniżki cen