Według danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) na podstawie raportu PRCH Turnover Index widać, że na przestrzeni ostatnich 8 lat w grudniu największy wzrost zainteresowania ze strony klientów odwiedzających galerie handlowe notuje sektor sklepów oferujących produkty takie jak biżuteria, zegarki, zabawki, akcesoria sportowe oraz księgarnie. Te branże notują ponad dwukrotny wzrost wartości koszyka zakupowego w stosunku do pozostałych miesięcy w roku.

Bardzo dużym zainteresowaniem Polaków w grudniu cieszą się również sklepy oferujące meble, elektronikę, dekoracje i akcesoria użytku domowego, w stosunku do rocznej średniej zainteresowanie to jest wyższe o niemalże 75 proc. Polska Rada Centrów Handlowych obserwuje również znaczny, bo aż 54 proc. wzrost koszyka zakupowego, pośród sklepów działających w segmencie „zdrowie i uroda”, takich jak drogerie, perfumerie, salony urody i salony optyczne.

Czytaj także: Świąteczny szał zakupowy trwa. Ile Polacy zostawią w sklepach? 

W grudniu w mniejszym stopniu z przedświątecznej gorączki zakupowej korzystają kina, kluby fitness czy kręgielnie, które nie notują takiego wzrostu obrotów jak inne kategorie ze względu na przekierowanie wydatków na stricte świąteczne zakupy.

- Obroty w centrach handlowych generowane w grudniu są średnio aż o 47% wyższe niż średnia z całego roku, wyższe obroty wygenerowane są nie tylko przez większą odwiedzalność galerii, ale także przez zdecydowanie wyższe wartości zakupów. Według naszych danych mniejsze i średniej wielkości centra odwiedza w grudniu około 400 tys. klientów, duże obiekty mogą liczyć na ponad 600 tys. gości w miesiącu. Są jednak galerie w Polsce, w których odwiedzalność w grudniu mocno przekracza 1 mln gości – mówi Anna Zachara Widła, Research & Education Manager w Polskiej Radzie Centrów Handlowych.