Sano ma 36 sklepów oraz prowadzi działalność e-commerce, firma działa na północnym-zachodzie kraju. W 2017 roku przychody sieci przekroczyły 71 mln euro, zatrudnia ponad 900 pracowników. Stokrotka to znana Polska sieć supermarketów, należąca do litewskiej grupy Maxima Grupe. Decyzje w zakresie integracji marek handlowych zostaną podjęte na początku przyszłego roku.

- W nadchodzących latach będziemy skupiać się na rynku polskim, ponieważ planujemy tu dynamiczną ekspansję. Jednym z priorytetów naszej strategii na rynek polski jest integracja działających tu już biznesów. Przejęcie Sano i połączenie ze Stokrotką pozwala na wzmocnienie naszej pozycji w północnozachodnim regionie Polski. Wykorzystamy także know-how Sano z dziedziny e-commerce, co stworzy nowe okazje do rozwoju biznesu - mówi prezes Maxima Grupe Dalius Misiunas.

Po przejęciu Sano Maxima Grupe ma w Polsce 551 sklepów różnych formatów i wielkości. Pracuje w nich ponad 9 tys. pracowników. Łączne przychody połączonych w tym roku sieci handlowych w Polsce (Stokrotka, Aldik i Sano), które należą do Maxima Grupe, wyniosły ponad 720 mln euro w 2017 r.

Na koniec listopada Maxima Grupe posiadała 1069 sklepów w 5 krajach. Do końca tego roku spółka zamierza otworzyć w sumie około 40 nowych sklepów na wszystkich rynkach.