InPost poinformował, że w ostatni piątek, czyli Black Friday, w porównaniu do tej akcji rok temu, zanotował wzrost liczby listów poleconych e-commerce o 151 proc., przesyłek kurierskich o 91 proc., a przesyłek do Paczkomatów o 56 proc.
Black Friday, czyli rozpoczęcie sezonu zakupów świątecznych w USA, dzięki internetowi staje się coraz popularniejszy także w Polsce. Tylko że u nas w promocjach prym wiodą raczej e-sklepy., podczas gdy w USA to dzień okazji w tradycyjnych placówkach.
- Trudno o bardziej wymierny wskaźnik niż porównanie ważnych dla branży dni z dwóch kolejnych lat. Ten wynik pokazuje, że rośniemy zdecydowanie szybciej niż rynek i dla nas jest to istotne, gdyż szybko zmierzamy do naszego najważniejszego celu, jakim jest pozycja lidera na krajowym rynku e-commerce – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.
Dzisiaj kolejna próba przyciągnięcia uwagi klientów, czyli Dzień Darmowej Dostawy. W tegorocznej edycji wzięło udział ok. 2,5 tys. e-sklepów. Akcja jest także odpowiedzią na amerykański Cyber Monday, czyli dzień promocji w e-sklepach.
To jednak nie koniec rekordów. Jak prognozuje PayU w oparciu o dane transakcyjne z ostatnich lat, rekordowy dzień w e-handlu przypadnie w tym roku 12 grudnia.