Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak trzymać w ryzach wybujałe zapędy polityków

Zmieniają się paradygmaty ekonomiczne, trzeba też zmienić reguły fiskalne nakładane na politykę wydatkową państwa – uważa część ekonomistów. Pytanie, jak znaleźć optymalne rozwiązanie.

Aktualizacja: 27.11.2019 21:55 Publikacja: 27.11.2019 21:00

Jak trzymać w ryzach wybujałe zapędy polityków

Foto: Fotorzepa, Michał Kolanko

– Pokusa wśród polityków, by zaspokajać oczekiwania tych grup społecznych, które decydują o wyniku wyborczym, rzeczywiście istnieje – przyznał Marek Dietl, prezes Giełdy Papierów Wartościowych i adiunkt SGH, podczas środowej debaty „Co dalej z regułą wydatkową w Polsce?", zorganizowanej przez Wydział Nauk Ekonomicznych UW i Polski Instytut Ekonomiczny.

Czytaj także: Co PiS obiecał, że zrobi w gospodarce po wyborach

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Gospodarka
Rządowa Rada Ludnościowa: Chcemy więcej dzieci? To zadbajmy o zdrowie i edukację
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Gospodarka
Norwegia na pomoc Ukrainie. Może dać gwarancje największej pożyczki wojennej
Gospodarka
W Królewcu narasta strach. Pozostanie tylko jedna droga dostaw towarów
Gospodarka
Polska straci 10 mln ludzi. „Łatwiej żyć w parze z psem niż z niemowlakiem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Gospodarka
Znamy szczegóły umowy handlowej UE z Ukrainą
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama