Tak trudnego roku na giełdzie nie było od wielu lat. Mimo to większość tegorocznych debiutantów dała inwestorom zarobić. Zadebiutowały rozpoznawalne firmy, jak InPost, Wirtualna Polska czy Idea Bank. Sprawdziliśmy, co szykują brokerzy na przyszły rok.
– DM BOŚ planuje przeprowadzenie sześciu ofert – mówi Marek Pokrywka, dyrektor wydziału wsparcia i obsługi klienta DM BOŚ. Będą to spółki m.in. z branży e-marketingu, producent gier, firma technologiczna, paliwowa oraz deweloper. Kilka IPO przeprowadzić chce też Millennium. – Ich wartość powinna wynosić pomiędzy 50 a 100 mln zł – wskazuje Mirosław Tkaczuk, dyrektor departamentu transakcji rynku kapitałowego Millennium DM. Również dla PKO BP rok zapowiada się pracowicie. – Można oczekiwać w przyszłym roku kilku „okienek transakcyjnych", w których solidni emitenci będą w stanie z sukcesem przeprowadzić IPO – uważa Piotr Rusiecki, zastępca dyrektora DM PK BP. Trudna sytuacja na giełdzie to również wyzwanie dla agencji PR. W tym roku najwięcej debiutantów obsłużyły m.in. NBS, CC Group, Tauber, Martis Consulting i Mak Media Group.