#RZECZoBIZNESIE: Katarzyna Gruszecka-Spychała: Gdynia zyskuje zainteresowanie poważnych inwestorów

Po targach liczę na dalszą poprawę widzialności Gdyni na arenie międzynarodowej – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni, gość Marcina Piaseckiego na targach EXPO REAL w Monachium.

Aktualizacja: 09.10.2018 14:42 Publikacja: 09.10.2018 11:34

#RZECZoBIZNESIE: Katarzyna Gruszecka-Spychała: Gdynia zyskuje zainteresowanie poważnych inwestorów

Foto: tv.rp.pl

Podczas paneli na real EXPO REAL rozmawia się o wielu aspektach zarządzania rozwojem miasta. - Na tych targach interesuje nas jak kreować rozwój, jak wymyślać przyszłość i jak sprawiać by te plany się realizowały - mówiła Gruszecka-Spychała.

Dla wiceprezydent Gdyni najbardziej interesujące panele dotyczą waterfrontów. - Są to miasta nie tylko nadmorskie, również te położone nad wielkimi rzekami – stwierdziła.

- Trochę zmieniliśmy pozycję. Kiedyś na targi przyjeżdżaliśmy wyłącznie szukać inwestorów. Dzisiaj jesteśmy proszeni o udział w różnego rodzaju panelach. Możemy się wymieniać doświadczeniami, co jest bezcenne, bo jednocześnie się promujemy – dodała.

Podczas zamkniętych paneli dla specjalistów okazuje się, że pomimo przeróżnych uwarunkowań, położenia geograficznego czy ustrojów administracyjnych, wszyscy mają te same problemy. - Sprowadzają się do tego jak połączyć waterfront z resztą miasta, by był jego komplementarną częścią, a nie konkurował z centrum. Odpowiedzi na te problemy bywają zupełnie inne w zależności od miasta – mówiła gość.

Przypomniała, że proces zmiany nabrzeża dalmorowskiego nadal trwa.

- To jest spektakularny projekt zakrojony na lata. Tak jak w poprzednich latach, nadal promujemy waterfront, zyskując coraz większe zainteresowanie bardzo poważnych graczy - zdradziła Gruszecka-Spychała.

Nadal brakuje nam przestrzeni hotelowych, więc Gdynia zachęca hotelarzy do inwestycji. - Nie każdy nas interesuje, bo mamy precyzyjną strategię rozwoju turystyki. Chcemy być miastem spotkań i potrzebujemy hoteli, które odpowiedzą na to – zaznaczyła wiceprezydent.

Zaznaczyła, że dzisiaj jakość życia stanowi o tym gdzie chcemy pracować, żyć, spędzać emeryturę. - Gdynia ma do zaoferowania coś unikalnego – stwierdziła.

- Po targach liczę na dalszą poprawę widzialności Gdyni na arenie międzynarodowej. Duża część naszej pracy koncentruje się na tym, żeby uświadomić, że takie miasto istnieje – dodała.

Podczas paneli na real EXPO REAL rozmawia się o wielu aspektach zarządzania rozwojem miasta. - Na tych targach interesuje nas jak kreować rozwój, jak wymyślać przyszłość i jak sprawiać by te plany się realizowały - mówiła Gruszecka-Spychała.

Dla wiceprezydent Gdyni najbardziej interesujące panele dotyczą waterfrontów. - Są to miasta nie tylko nadmorskie, również te położone nad wielkimi rzekami – stwierdziła.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Koniec niemieckiego raju? Hiszpańskie wyspy mówią dość pijackim imprezom
Biznes
Biały Dom przyśpiesza pomoc dla Ukrainy. Nadciągają Patrioty, Bradley’e i Javelin’y
Biznes
Start zapisów do Poland Business Run
Biznes
Cybernetyczna wojna nęka firmy i instytucje
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Biznes
Kierunek zielone miasta. Inwestorzy szansą dla metropolii