Aktualizacja: 30.09.2018 16:28 Publikacja: 30.09.2018 16:28
Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki
Mijają trzy lata od wybuchu Dieselgate, gdy okazało się, że Volkswagen, a może też inne koncerny, instalował na masową skalę oprogramowanie zaniżające wyniki emisji spalin. Czy można powiedzieć, że wszystko, co dziś w Europie zjeżdża z taśm produkcyjnych, już spełnia normy ekologiczne? I że te samochody bardziej trujące, z podejrzanym oprogramowaniem, zostały naprawione?
Jeśli chodzi o nowe samochody, to wprowadzone już regulacje i te zaakceptowane, które wkrótce wejdą w życie, nie pozwolą już na powtórkę z afery. Natomiast jeśli chodzi o samochody do naprawy, to nie jesteśmy usatysfakcjonowani poziomem sprawdzania samochodów w niektórych krajach w ramach tzw. akcji przywoławczych. Przeciętnie w Europie poziom sprawdzenia wynosi 77 proc. Są kraje, w których sięga on 100 proc., ale w naszej części Europy — Polsce Rumunii i Słowacji — to jest w okolicach 40 proc. Czyli mniej niż połowa samochodów, z urządzeniami nielegalnie obniżającymi wyniki emisji spalin jest sprawdzona. Mówi się o zanieczyszczeniu powietrza, a przecież samochody są trzecim tego źródłem. Więc trzeba coś z tym zrobić, rząd musi współpracować z koncernami. Akurat z ich strony nie ma problemu, po trzech latach od wybuchu afery ich zachowanie jest dużo mniej aroganckie.
NASK stworzył system do elektronicznego zarządzania dokumentacją. – Przekazanie go samorządom jest jak wrzucenie...
Nie ma porozumienia odnośnie do unijnego mechanizmu SAFE, z którego będzie można pożyczyć do 150 mld euro na zak...
Inwestycje w infrastrukturę przeprowadzane za europejskie czy polskie pieniądze mają poprawić jakość życia w Eur...
Po noworocznych, święta majowe to najważniejszy w Rosji czas masowego odpoczynku. Kreml zachęca Rosjan do spędza...
Ekonomiści przewidują niedofinansowanie obronności w krajach europejskich do 2030 r. – wynika z badania niemieck...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas