Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 01.08.2015 12:30 Publikacja: 01.08.2015 12:30
Foto: Fotorzepa/Urszula Lesman
Bogaci Chińczycy zostawiają w Europie miliardy euro – szczególnie upodobali sobie zakupy w Mediolanie, Paryżu i Berlinie. Rzadko jednak zaglądali do stolicy Anglii – fali chińskich turystów nie było dotychczas widać ani na słynnej Oxford Street, ani na luksusowych Regent czy New Bond Street. Dlaczego? Powodem są utrudnienia wizowe. Wielka Brytania nie należy do strefy Schengen, utrzymuje własną kontrolę graniczną oraz ma własne, niezależne od reszty Europy, przepisy wizowe. Takie obostrzenia w wielu sytuacjach okazują się przydatne – pozwalają na przykład lepiej kontrolować liczbę wjeżdżających do kraju imigrantów. Ale jednocześnie odstraszają część bardzo pożądanych, zamożnych turystów. Chińczycy bez wątpienia do tej grupy należą – analizy organizacji VisitBritain, odpowiedzialnej za promowanie Anglii za granicą, pokazują, że turyści z Państwa Środka wydają średnio 2500 funtów, prawie 4-krotnie więcej niż pozostali. Tylko, że ze względu na dodatkowe obowiązki wizowe, wydają te pieniądze nie w Londynie, tylko w stolicach Francji, Niemiec czy Hiszpanii.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o systemie kaucyjnym, ale nie wiecie, kogo spytać. Gdzie zwrócić butelkę, ja...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Założyciel Polsatu stracił kolejne stanowisko. W roli przewodniczącego rady nadzorczej zastąpi go tym razem wiel...
Polska transformacja energetyczna rozstrzyga się w ciepłownictwie - w blisko 400 lokalnych systemach, które dost...
Polska kolej z rekordową ilością pasażerów, francuski rząd przetrwał wotum nieufności – ceną wstrzymanie reformy...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Jak zapowiedzieli, tak zrobili. Skonfiskowany superjacht Amadea, który według władz USA należy do objętego sankc...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas