Zmienia się punkt ciężkości

Przed nami dużo pracy i jesteśmy na to gotowi – mówi Marta Soluch, członek zarządu Fundacji Orlen.

Publikacja: 29.04.2020 09:00

Zmienia się punkt ciężkości

Foto: materiały prasowe

Czy w okresie rozprzestrzeniającej się w Polsce i na świecie pandemii koronawirusa społeczna odpowiedzialność biznesu nabiera większego znaczenia, niż miało to miejsce wcześniej?

Mam odczucie, że nie tyle nabiera nowego znaczenia, ile w przypadku dojrzałych organizacji, które społeczną odpowiedzialność biznesu mają wpisaną w DNA, zmienia punkt ciężkości. Takie podmioty szybko reagują na zmiany i wprowadzają takie modyfikacje w swych planach, by wsparcie szło tam, gdzie w danym momencie jest najważniejsze. Sytuacja skrajna, taka z jaką mamy do czynienia obecnie, może z kolei skłonić organizacje, które do tej pory nie pochylały się nad tym problemem, do zajęcia się nim, i  w tym kontekście społeczna odpowiedzialność biznesu może nabrać większego znaczenia, bo więcej podmiotów będzie ją mieć w orbicie zainteresowań.

Jakie dotychczas działania wspierające walkę z pandemią koronawirusa podjęła Fundacja Orlen?

W pierwszym etapie działań skupiliśmy się na wsparciu finansowym szpitali – ponad 20 jednostek z całej Polski otrzymało darowizny finansowe, które przeznaczą na poszerzenie bazy laboratoryjnej, zakup karetek, sprzętu medycznego, a także środków ochrony osobistej. Wśród obdarowanych znajdują się między innymi: Nowy Szpital w Świeciu, który za otrzymaną kwotę 540 tys. zł zakupił ambulans transportowy czy Instytut Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka, któremu fundacja przekazała 150 tys. zł na zakup paliwa do karetek. Do tej pory na wsparcie szpitali przeznaczyliśmy blisko 11 mln zł. Równolegle uruchomiliśmy program „Komputer dla RDD", którego celem jest wsparcie naszych podopiecznych z rodzinnych domów dziecka w zdalnej edukacji. Środki mogą być przeznaczone na zakup laptopów, komputerów stacjonarnych, tabletów czy akcesoriów komputerowych. Od rozpoczęcia programu do fundacji wpłynęło blisko 200 wniosków. Pierwsze 100 rodzinnych domów dziecka już otrzymało wsparcie, kolejne są systematycznie uchwalane.

- Artykuł powstał w ramach dodatku Solidarni przedsiębiorcy, którego partnerem jest PKN Orlen.

Czy w okresie rozprzestrzeniającej się w Polsce i na świecie pandemii koronawirusa społeczna odpowiedzialność biznesu nabiera większego znaczenia, niż miało to miejsce wcześniej?

Mam odczucie, że nie tyle nabiera nowego znaczenia, ile w przypadku dojrzałych organizacji, które społeczną odpowiedzialność biznesu mają wpisaną w DNA, zmienia punkt ciężkości. Takie podmioty szybko reagują na zmiany i wprowadzają takie modyfikacje w swych planach, by wsparcie szło tam, gdzie w danym momencie jest najważniejsze. Sytuacja skrajna, taka z jaką mamy do czynienia obecnie, może z kolei skłonić organizacje, które do tej pory nie pochylały się nad tym problemem, do zajęcia się nim, i  w tym kontekście społeczna odpowiedzialność biznesu może nabrać większego znaczenia, bo więcej podmiotów będzie ją mieć w orbicie zainteresowań.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika