fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

#RZECZoBIZNESIE: Izabela Kozakiewicz: Mikrofaktoring to zupełnie nowy produkt dla mikrusów

tv.rp.pl
Edukacja mikro i małego przedsiębiorcy w Polsce na temat usług faktoringowych jest w początkowym etapie rozwoju. Jednak zainteresowanie i świadomość produktów dynamicznie rośnie – mówi Izabela Kozakiewicz, dyrektor operacyjny fintechu InviPay, gość programu Marcina Piaseckiego.

InviPay oferuje produkty mikrofaktoringowe dla mikro i małych firm. - Innymi słowy oferujemy wcześniejszą spłatę środków z tytułu faktur sprzedaży lub kompensowanie faktur zakupu fakturami sprzedaży - mówił Kozakiewicz.

Przyznała, że faktoring jest znany od dawna. Oferują go głównie banki dużym firmom. - Mikrofaktoring to zupełnie nowy produkt dla mikrusów, firm, które mają w Polsce największe zatory płatnicze – tłumaczyła.

Podkreśliła, że segment mikrofaktoringowy dla fintechów to bardzo trudny model biznesowy, z punktu widzenia pozyskiwania klientów i dbania o ryzyko portfela.

- Ważne jest, żeby móc szybko obsługiwać klienta, który chce pieniądze „na już". Musimy tak go ocenić, żeby być pewnym, że jego kontrahent te pieniądze zwróci. Do tego są uszyte nowe technologie, silniki scoringowe, które umożliwiają weryfikację klienta w 30 sekund - zdradziła Kozakiewicz.

Zaznaczyła, że wszystkie procesy są zorganizowane online, automatycznie. - Rzadko kiedy widzimy klientów. Można powiedzieć, że to jest wyższe ryzyko, ale specyfika firm mikrofaktoringowych fintechowych jest taka, że celujemy w duży wolumen małych klientów, którzy są rozproszeni – tłumaczyła.

Gość podała, że po 2 latach działalności na rynku InvyPay jeest wyłącznym dostawcą mikrofaktoringu już w 3 bankach. - To czyni nas bardzo wiarygodnymi dla klientów – mówiła.

- Udało nam się rozliczyć już ponad 200 mln zł. Progu minimalnego przyjmowanych faktur nie mamy. Pojawiały się już faktury na sto kilkadziesiąt złotych. Średnia wartość faktury to 4-5 tys. zł – podała.

Kozakiewicz oceniła, że rynek bardzo dynamicznie się rozwija.

- Edukacja mikro i małego przedsiębiorcy w Polsce na temat usług faktoringowych jest w początkowym etapie rozwoju. Jednak zainteresowanie i świadomość produktów dynamicznie rośnie – mówiła.

Gość zdradziła, że chętnych na kupno firmy mikrofaktoringowej jest dużo. - Jednak nie chcemy się sprzedać, tylko organicznie rozwijać. Chcemy zbudować markę w Polsce i wyjść na rynki zagraniczne – zaznaczyła.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA