Paweł Bartnicki, założyciel firmy produkującej obuwie dziecięce Bartek z Mińska Mazowieckiego, pozyskał dla niej inwestora. Została nim notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych Grupa Wojas założona przez Wiesława Wojasa. Według Sławomira Strycharza, dyrektora finansowego w Wojasie, transakcja powinna zostać sfinalizowana w ciągu dwóch tygodni.

Przedmiotem przejęcia jest 56-proc. pakiet akcji Bartka. Strycharz nie ujawnił, ile Wojas zapłaci za ten pakiet. Z naszych informacji wynika, że zakupem Bartka zainteresowanych było więcej podmiotów, w tym np. CDRL, właściciel marki Coccodrillo. Wojas i Bartek liczą, że kapitałowy związek będzie korzystny dla obu stron. Chcą połączyć ofertę, zbić ceny surowców czy obniżyć koszty najmu w centrach handlowych.

Wyniki Bartka sugerują, że lokalnym graczom jest coraz trudniej przetrwać, zachowując jakość i inwestując. W 2017 r. firma wypracowała 59,7 mln zł przychodów, o 7,4 proc. więcej niż rok wcześniej, ale zarobiła mniej: na czysto miała 0,7 mln zł straty. Plan na 2018 r. zakładał zamknięcie 11 nierentownych sklepów i rozwój w internecie. Te działania miały sprawić, że firma znowu wykaże zysk.

Bartek prowadzi około 20 sklepów w kraju. Wojas we wrześniu miał 173 własne sklepy, a w ciągu roku wypracował około 240 mln zł przychodu.