Lepsza prognoza pojawiła się mimo ogromnych kosztów związanych z kwestią wytrzymałości pewnych części w silnikach Trent 1000, instalowanych w samolotach B787 Dreamliner, co zmusiło do uziemienia niektórych samolotów budząc niezadowolenie klientów producenta. Prezes Warren Est powiedział, że firma pracuje nad usunięciem problemu.

Ostatnie trzy lata poświecił na przebudowę najbardziej znanej brytyjskiej firmy przemysłowej, dokonał jej restrukturyzacji, sprzedał część aktywów, obniżył koszty, w czerwcu zapowiedział likwidację 4600 miejsc pracy, a w lipcu o sprzedaniu działu marynarki handlowej.

Wygląda na to, że jego działania dały efekt. Firma z Derby ogłosiła teraz, że spodziewa się w całym roku wolnych przepływów pieniężnych 450-550 mln funtów w porównaniu z wcześniejsza prognozą 350-550 mln i zysku operacyjnego 400-500 mln zamiast 300-500 mln. RR potwierdził planową realizację założeń średnioterminowych, w tym plan przekroczenia miliarda funtów przepływów pieniężnych do 2020 r. — Generalnie dostrzegamy dobre osiągi naszych wszystkich działów — powiedział East dziennikarzom.

Firma podwyższyła oszacowanie kosztów usuwania problemu w silnikach Trent 1000 i odszkodowań liniom lotniczym w przyszłym roku. Koszty te zmaleją w 2019 r., ale wyniosą 450 mln funtów, tyle samo co w bieżącym roku. Łącznie do 2022 r. naprawy Trent 1000 i związane z tym kwestie będą kosztować 1,3 mld funtów, z czego 554 mln zostanie uznane w tym roku za nadzwyczajny odpis. — To 40 proc. kosztów nadzwyczajnych, jakie odpisujemy w 2018 r. z kilkuletniego planu odpisów — wyjaśnił dyrektor finansowy Stephen Daintith.

Mimo wyzwania z powodu tych silników dział lotniczy jest największy, zapewnia połowem przychodów, a w I półroczu poprawił wyniki dzięki dłuższemu korzystaniu z samolotów przez linie lotnicze i zmniejszeniu strat przy sprzedały silników.