fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Bezpłatna pomoc prawna

Bezpłatne porady prawne dla konsumentów na święta

123RF
Grudzień to miesiąc intensywnych zakupów związanych ze zbliżającymi się świętami. Bardzo łatwo o nietrafiony prezent czy decyzję pod wpływem kuszących „promocji". Z pomocą mogą przyjść organizacje konsumenckie, które będą udzielać bezpłatnych porad w okresie świątecznym

Wzorem ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił projekt świątecznego poradnictwa dla konsumentów. Dzięki finansowaniu UOKiK pięć organizacji konsumenckich realizuje zadania polegające na udzielaniu bezpłatnej pomocy prawnej w formie porad bezpośrednich lub on-line.

Podstawową ideą tej świątecznej akcji jest dotarcie do konsumentów z szybką i łatwo dostępną poradą w miejscach, w których najczęściej robią zakupy. Eksperci Federacji Konsumentów dyżurują w dni powszednie i weekendy na stoiskach mobilnych w wybranych supermarketach w 17 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Radom, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin, Tarnobrzeg, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra). Dodatkowo konsumenci mogą zgłosić się po bezpłatną poradę on-line na profilu Federacji Konsumentów na Facebooku.

Z pomocy prawnej będzie można również skorzystać codziennie w godz. 9.00-17.00 w specjalnie do tego przystosowanych kamperach w pobliżu sklepów sieci Kaufland. Prawnicy Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM" będą obecni w 13 miastach województwa mazowieckiego i lubelskiego (Biała Podlaska, Chełm, Hrubieszów, Jabłonna, Lubartów, Łuków, Mława, Puławy, Radom, Siedlce, Świdnik, Zamość).

Pomoc świąteczna obejmie także wrażliwe grupy konsumentów. Specjalną ofertę dla seniorów przygotowała Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja, która w połowie grudnia zorganizuje wykłady w sanatoriach. Ponadto na stronie organizacji pełniony będzie dyżur on-line dla seniorów, którzy chcieliby skonsultować się w kwestiach konsumenckich drogą elektroniczną. Z zupełnie nowej formuły poradnictwa będą mogły skorzystać osoby niesłyszące. Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST opublikuje filmiki instruktażowe poruszające tematykę konsumencką w telewizji z językiem migowym Glusi.TV oraz na swojej stronie internetowej. Osoby niesłyszące będą mogły również skorzystać z poradnictwa on-line.

Dla konsumentów, którzy chętnie korzystają z mediów elektronicznych i są zainteresowani uzyskaniem ekspresowej porady prawnej, Fundacja Konsumentów uruchomiła formularz porad on-line. Czas oczekiwania na odpowiedź to 24 godziny w przypadku pierwszych 100 zapytań konsumenckich i najpóźniej 3 dni w przypadku pozostałych. Internauci mogą również samodzielnie wyszukać odpowiedź na swój problem w gotowym zbiorze porad na stronie.

Źródło: UOKiK
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA