Reklama
Rozwiń

Nowy sposób oszukiwania klientów banków

Metoda „na pracodawcę” polega na wyłudzeniu danych logowania do mobilnych kanałów dostępu do bankowości internetowej, pod pretekstem atrakcyjnej oferty pracy.

Aktualizacja: 24.11.2020 13:01 Publikacja: 24.11.2020 12:58

Nowy sposób oszukiwania klientów banków

Foto: Shutterstock

Rzecznik Finansowy ostrzega przed tym nowym rodzajem przestępstwa. Do biura instytucji zgłosił się klient, który stracił prawie 40 tys. zł w wyniku przestępstwa tą metodą. Zmamiony obietnicą zatrudnienia w charakterze zawodowego kierowcy, udostępnił „przyszłemu pracodawcy” dane logowania do mobilnego kanału dostępu do własnego konta bankowego.

A ten okazał się być wyrafinowanym przestępcą, który metodycznie zdobywał zaufanie poszkodowanego. Przestępcy, który podszyli się pod klienta wyłudzili dostęp do konta i udało się zaciągnąć „kredyt na klik” w Banku PKO BP na ponad 28 tys. zł. Kolejne 10 tys. zł przestępca wyłudził z firm oferujących szybkie pożyczki. Oszust wypłacił pieniądze i zniknął. Szuka go policja. Poszkodowany został bez pracy, za to z kilkudziesięciotysięcznym długiem. Do banku zwrócił się z reklamacją, która została odrzucona. Teraz musi spłacać niezaciągnięte przez siebie zobowiązania. Nie zgadza się z argumentami banku, dlatego zwrócił się o pomoc do Rzecznika Finansowego.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Banki
Pekao i PZU dogadują szczegóły połączenia
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Banki
Bank Anglii nie zmienił stóp procentowych