Duża awaria w największych polskich bankach

Klienci mają problemy z logowaniem do systemów Santandera, mBanku i ING Banku Śląskiego.

Aktualizacja: 10.01.2020 12:37 Publikacja: 10.01.2020 12:25

Duża awaria w największych polskich bankach

Foto: Adobe Stock

Około południa trudności z zalogowaniem do systemu bankowości internetowej i mobilnej zaczęli zgłaszać klienci Santander Banku Polska. Przy próbie zalogowania wyświetla się komunikat o utrudnieniach. Podobnie jest w ING Banku Śląskim – klienci skarżą się na niemożność zalogowania do aplikacji mobilnej i bankowości internetowej. Karty płatnicze najprawdopodobniej działają.

W mBanku w południe klienci nie mogli nie tylko się zalogować do obu tych systemów, ale występowały też problemy z BLIK-iem, dlatego bank zalecał korzystanie z kart płatniczych. Przed godz. 13. Podał na stronie, że serwis bankowości internetowej już działa, trwają pracę nad przywróceniem działania aplikacji mobilnej.

Klienci są tym bardziej zniecierpliwieni, że dzisiaj przypada 10. dzień miesiąca, w którym realizowane są wypłaty dla pracowników. Santander, mBank i ING Bank Śląski mają łącznie blisko 14 mln klientów indywidualnych.

ING Bank Śląski

- System działa poprawnie. Od godziny 11:00 mieliśmy przejściowe problemy z dostępem do bankowości internetowej Moje ING i aplikacji mobilnej Moje ING mobile. W niektórych przypadkach mogły występować problemy z generowaniem kodów BLIK. Sytuacja została opanowana o godzinie 12:22. Problem był natury technologicznej - informuje biuro prasowe ING Banku Śląskiego.

mBank

mBank przyznaje, że ma jeszcze problemy z logowaniem do aplikacji mobilnej. - Obecnie serwis bankowości internetowej działa natomiast bez przeszkód, można się zalogować, można zrobić każdą operację. Dlatego klientów zachęcamy do skorzystania z serwisu zamiast aplikacji. Karty działają i przez cały czas działały poprawnie. Pracujemy nad tym, żeby przywrócić pełną dostępność aplikacji. Przepraszamy bardzo za problemy i prosimy o cierpliwość. Klienci mogą sprawdzać nasze profile w mediach społeczenościowych, tam na bieżąco staramy się informować - podaje biuro prasowe mBanku.

Po godzinie 17.00 w Santanderze awaria została już usunięta, ale mBank nadal boryka się z funkcjonowaniem aplikacji mobilnej.

Około południa trudności z zalogowaniem do systemu bankowości internetowej i mobilnej zaczęli zgłaszać klienci Santander Banku Polska. Przy próbie zalogowania wyświetla się komunikat o utrudnieniach. Podobnie jest w ING Banku Śląskim – klienci skarżą się na niemożność zalogowania do aplikacji mobilnej i bankowości internetowej. Karty płatnicze najprawdopodobniej działają.

W mBanku w południe klienci nie mogli nie tylko się zalogować do obu tych systemów, ale występowały też problemy z BLIK-iem, dlatego bank zalecał korzystanie z kart płatniczych. Przed godz. 13. Podał na stronie, że serwis bankowości internetowej już działa, trwają pracę nad przywróceniem działania aplikacji mobilnej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Partnera
Kredyt Unia to wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO
Banki
Zysk Aliora nieco powyżej oczekiwań
Banki
Strata NBP w 2023 roku poszła w miliardy złotych. Adam Glapiński pod ostrzałem