fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Banki

Rekordy aplikacji mobilnej PKO BP

Adobe Stock
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego zostawiła w tyle bankowość internetową tej instytucji. We wrześniu tego roku liczba logowań do aplikacji IKO była o 60 proc. większa niż do iPKO.

Co pół sekundy płatność mobilna w internecie, co minutę – 140 przelewów, co godzinę - prawie 100 tys. logowań, codziennie – 7,4 mln interakcji. W III kwartale liczba logowań do IKO była o 60 proc. większa niż do iPKO. To podsumowanie aktywności klientów korzystających z IKO, których jest już 4 mln.

- IKO to nie tylko nasz flagowy produkt, to esencja kierunku w jakim zmienia się i rozwija PKO BP. Dwukrotnie została uznana za najlepszą bankową aplikację mobilną na świecie właśnie dlatego, że klienci cenią sobie jej prostotę, intuicyjność. Doceniają też różnorodność możliwości bankowania, które daje swoim użytkownikom i zwinność, z jaką dostosowuje się do ich potrzeb. Mamy na to już 4 mln dowodów i to nie jest nasze ostatnie słowo – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.

Aplikacja nieustannie się rozwija zarówno pod względem dostępnych funkcji i liczby transakcji, ale też grona użytkowników, którzy z niej korzystają na co dzień. W każdym tygodniu klienci PKO BP i Inteligo logują się do IKO nawet 18,7 milionów razy.

- Klienci chętnie korzystają z IKO. To wszystko przekłada się na również na rekordową liczbę transakcji mobilnych i szybko rosnącą sprzedaż w tym kanale - dodaje Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Łącznie w 6 lat klienci wykonali za pomocą IKO blisko 290 milionów transakcji mobilnych. Aplikacja jest używana najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych. Dziś klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, korzystający z IKO, płacą w internecie co pół sekundy, w każdej minucie zlecają 140 przelewów, co godzinę logują się do aplikacji blisko 100 tysięcy razy, a w ciągu doby bank notuje nawet 7,4 mln „tapnięć”.

Dużą popularnością cieszy się możliwość kupienia biletu komunikacyjnego. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób ponad 558 tys. biletów – najczęściej z tej możliwości korzystano w Warszawie i Krakowie. Poza biletami, bank udostępnił w tym roku kilka innych nowości, z których chętnie korzystają klienci, takich jak dostęp do mobilnej autoryzacji, możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych, złożenia wniosku o konto walutowe, limit odnawialny i zmianę limitu odnawialnego, kartę kredytową i zmianę limitu karty czy podłączenia karty kredytowej jako źródło dla transakcji BLIK.

Jeszcze w tym roku bank planuje uruchomić kilka kolejnych rozwiązań w IKO jak bilety parkingowe, możliwość aktywacji aplikacji na zagranicznych numerach telefonów oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA