3. Jeżeli umowa nie została zawarta z zachowaniem formy pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej, przedsiębiorca albo inna jednostka organizacyjna, przed rozpoczęciem wykonania zlecenia lub świadczenia usług, potwierdza przyjmującemu zlecenie lub świadczącemu usługi w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej ustalenia co do sposobu potwierdzania liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług, a w przypadku braku takiego potwierdzenia przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.
4. Przepisów ust. 1–3 nie stosuje się do wykonującego zlecenie lub świadczącego usługi w przypadku skierowania takich osób do wykonania zlecenia lub świadczenia usług na podstawie przepisów ustawy z dnia 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 360). W takim przypadku pracodawca użytkownik, na rzecz którego jest wykonywane zlecenie lub są świadczone usługi, prowadzi ewidencję liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług.
5. Jeżeli kilka osób przyjmuje zlecenie lub zobowiązuje się świadczyć usługi wspólnie, potwierdzanie liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług następuje odrębnie w stosunku do każdej z tych osób."
NRA uważa, że od 1 stycznia 2017 wystąpi kolizja między treścią ustawy a treścią rozporządzenia ministra sprawiedliwości z 3 października 2016 w sprawie ponoszenia przez Skarb Państwa kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej przez adwokata z urzędu. W piśmie do ministra Zbigniewa Ziobry NRA postuluje nowelizację rozporządzenia w taki sposób, by wynagrodzenie adwokatów wykonujących czynności zlecone przez sąd w sprawach z urzędu nie było niższe od gwarantowanej ustawowo wysokości wynagrodzenia minimalnego.
- Na Skarbie Państwa ciąży obowiązek uczciwego wynagradzania pełnomocników procesowych występujących w sprawach z urzędu. Dopuszczenie do sytuacji, w której adwokat z urzędu za swoje czynności nie osiągnie wynagrodzenia minimalnego jest sytuacją nie do zaakceptowania - podkreśla mec. Dębowski w piśmie do Zbigniewa Ziobry.
Zdaniem NRA stawki powinny być zmienione. Druga możliwość to dodanie do rozporządzenia normy gwarantującej adwokatom - niezależnie od wysokości stawek - wynagrodzenia za faktycznie poświęcony czas pracy zgodnie z zasadami przewidzianymi w ustawie o minimalnym wynagrodzeniu.