Reklama

Ministerstwo broni pilotażu 4-dniowego tygodnia pracy. "Będzie analiza rezultatów"

Znaczną część uczestników pilotażu mają stanowić urzędy i inne instytucje publiczne. Krytycznie ocenił to biznes. "Duży udział podmiotów publicznych wśród uczestników projektu odzwierciedla strukturę rynku pracy w Polsce" - odpowiada "Rz" Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Publikacja: 22.10.2025 10:56

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej tłumaczy się z tej decyzji

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej tłumaczy się z tej decyzji

Foto: PAP/Leszek Szymański

Przypomnijmy, że Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło pilotaż skróconego czasu pracy pod hasłem „mniej godzin w firmie, ale to samo wynagrodzenie”. Teraz z kolei zaprezentowało listę beneficjentów, którzy się do niego zakwalifikowali.

„Ocenie podlegały m.in. kompletność i poprawność formalna wniosku, realność zaproponowanego modelu skróconego czasu pracy, potencjał organizacyjny pracodawcy, a także planowane działania towarzyszące wdrożeniu” – wskazuje resort w stanowisku przesłanym „Rzeczpospolitej”.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo pracy
Rząd poprawia kontrowersyjny projekt reformy PIP. Chodzi o przekształcanie umów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Prawo pracy
Burza wokół 4-dniowego tygodnia pracy. Biznes: finansujemy krótszy czas pracy urzędów
Prawo pracy
Ważne zmiany dla byłych przedsiębiorców. Prezydent podpisał ustawę
Prawo pracy
Reforma PIP. Biznes obawia się zwiększenia szarej strefy w zatrudnieniu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo pracy
Nowa „broń" w rękach inspektorów pracy. Rzecznik przedsiębiorców ostrzega
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama