Reklama

Kiedy nadejdzie szósta fala COVID-19?

- Jasne jest, że jeśli nie testujemy na obecność zakażenia SARS-CoV-2, to go nie wykrywamy, a jeżeli go nie wykrywamy, zapominamy o jego istnieniu – mówi lek. Bartosz Fiałek.

Publikacja: 26.04.2022 01:01

Kiedy nadejdzie szósta fala COVID-19?

Foto: Adobe stock

mk

"Teraz się rozbroiliśmy i zanim ponownie się uzbroimy w zasady i narzędzia, które pozwalają kontrolować przebieg pandemii, słono za to zapłacimy – często życiem najsłabszych" - mówi doktor Bartosz Fiałek w rozmowie z Onetem.

Polacy z ulgą wyrzucili do kosza maseczki. Liczba zakażeń maleje, mniej jest też hospitalizacji i zgonów. Większość ma świeżą odporność, uzyskaną szczepieniami lub przechorowaniem. Resort zdrowia ogłosił koniec pandemii, i zdejmuje nie tylko restrykcje, ale i ogranicza możliwość darmowego testowania. Trudno samodzielnie zapisać się na test PCR, testy antygenowe można wykonać w POZ, ale lekarze niechętnie wydają na nie skierowania, bo brakuje testów oraz bo placówki medyczne same za nie płacą. Rząd zrezygnował także z refundacji rehabilitacji pocovidowej. Od 4 kwietnia lekarze nie mogą już wystawiać skierowań na taką rehabilitację, a pacjenci, którzy takie skierowania otrzymali wcześniej, mogą z nich skorzystać tylko do końca czerwca.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
psychologia
Czym jest ADHD burnout i maska ADHD – wyjaśnia psycholożka Monika Kotlarek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Zdrowie
Polski system „zgubił” kilkuset lekarzy z Ukrainy
Zdrowie
21. Forum Rynku Zdrowia już w poniedziałek
Zdrowie
Kobiety z ADHD żyją latami bez diagnozy. Nowe badanie pokazuje skalę problemu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zdrowie
ADHD u kobiet – ciche, niewidzialne i wciąż nierozumiane
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama