Reklama

Prof. Szuster-Ciesielska: Brak jest dowodów przemawiających za skutecznością amantadyny

- Przedostające się do prasy komunikaty o wstępnych wynikach, sugerujących działanie pozytywne amantadyny (nawet jako trend) są niestety szkodliwe - oceniła w rozmowie z portalem medonet.pl prof. Agnieszka Szuster-Ciesielska z Katedry Wirusologii i Immunologii UMCS w Lublinie.

Publikacja: 23.02.2022 18:47

Prof. Agnieszka Szuster-Ciesielska, wirusolog

Prof. Agnieszka Szuster-Ciesielska, wirusolog

Foto: PAP/Wojtek Jargiło

qm

Prof. dr hab. Konrad Rejdak, kierownik Kliniki Neurologii Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 4 i lider projekt badawczego „Zastosowanie amantadyny w zapobieganiu progresji i leczeniu objawów COVID-19 u pacjentów zarażonych wirusem SARS-COV-2” zaprezentował dwa dni temu wstępne wyniki prowadzonego badania. Jego uczestnikami ą pacjenci zakażeni koronawirusem i obarczeni czynnikami ryzyka ciężkiego przebiegu COVID-19 (chodzi o wiek i choroby współistniejące). Nie później niż pięć dniu po potwierdzeniu badaniem laboratoryjnym infekcji do standardowej opieki medycznej dodawana była amantadyna lub placebo w grupie kontrolnej.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Materiał Promocyjny
Jak nowoczesne aparaty słuchowe marki Signia mogą ułatwić komunikację na wakacyjnym wyjeździe?
Zdrowie
Nowa nadzieja dla chorych na cukrzycę. Naukowcy dokonali nowatorskiego przeszczepu
Zdrowie
Różnorodność, jakość, technologia – przepis Futuremed na skuteczną telemedycynę
Zdrowie
Programy wczesnego wykrywania raka płuca to szansa dla chorych
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Zdrowie
Nowe wytyczne dla pacjentów onkologicznych. Ważny apel do osób palących papierosy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama