Reklama
Rozwiń
Reklama

Wirusolog z Oksfordu: Omikron to „nie ta sama choroba, którą widzieliśmy rok temu”

Chociaż liczba hospitalizacji, spowodowanych zakażeniem koronawirusem, wzrosła w ostatnich tygodniach w Wielkiej Brytanii, gdy wariantem dominującym stał się na Wyspach Omikron, to Covid-19 „wydaje się być mniej poważny i wiele osób spędza stosunkowo krótki czas w szpitalu” - ocenił John Bell, profesor medycyny z Uniwersytetu Oksfordzkiego.

Publikacja: 28.12.2021 17:55

Wirusolog z Oksfordu: Omikron to „nie ta sama choroba, którą widzieliśmy rok temu”

Foto: AFP

qm

Bell podkreślił, że średnia długość pobytu w szpitalu, po zakażeniu koronawirusem, spadła do trzech dni. W rozmowie z BBC Radio 4 zauważył też, że mniej pacjentów potrzebuje również dodatkowego tlenu.

Kanadyjski immunolog i genetyk powiedział, że czasy wysokiej śmiertelności z powodu zakażenia koronawirusem w Wielkiej Brytanii już minęły, a Omikron to „nie ta sama choroba, którą widzieliśmy rok temu”. - Przerażające sceny, które widzieliśmy rok temu na przepełnionych oddziałach intensywnej terapii, kiedy wiele osób zmarło przedwcześnie, są teraz moim zdaniem tylko historią – stwierdził Bell.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Zdrowie
Innowacje w opiece zdrowotnej jako katalizator konkurencyjności
Zdrowie
Pedagożka tłumaczy: ADHD u kobiet wygląda inaczej
psychologia
Czym jest ADHD burnout i maska ADHD – wyjaśnia psycholożka Monika Kotlarek
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Zdrowie
Polski system „zgubił” kilkuset lekarzy z Ukrainy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama