Reklama

Terapia niosąca nadzieję

Specjaliści są zgodni: polscy pacjenci powinni uzyskać dostęp do nowej terapii raka skóry.

Publikacja: 01.02.2016 19:19

W dyskusji udział wzięli: prof. Piotr Wysocki (prezes Polskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej), d

W dyskusji udział wzięli: prof. Piotr Wysocki (prezes Polskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej), dr Mariola Kosowicz (Centrum Onkologii w Warszawie), prof. Piotr Rutkowski (prezes Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej), prowadząca Iwona Schymalla, dr Janusz Meder (prezes Polskiej Unii Onkologii), dr Leszek Borkowski (Fundacja Razem w Chorobie), dr Marta Sołtysiak (Wojskowy Instytut Medyczny)

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Rak skóry to u ludzi rasy kaukaskiej, a więc i u większości Polaków, najczęściej występujący nowotwór. Jego zaś najbardziej rozpowszechniony typ to rak podstawnokomórkowy – najczęstszy nowotwór w Polsce, w Europie, na świecie. Skoro to taka częsta choroba, dlaczego tak rzadko o niej słychać? Główny powód jest taki, że zazwyczaj raka podstawnokomórkowego wyleczyć bardzo łatwo.

– To jest nowotwór „naj" pod wszystkimi względami, bo jest najczęstszy, najprostszy do wykrycia, a w większości przypadków również najprostszy w leczeniu – mówił podczas dyskusji eksperckiej prof. Piotr Rutkowski, prezes Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Zdrowie
Innowacje w opiece zdrowotnej jako katalizator konkurencyjności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Zdrowie
Pedagożka tłumaczy: ADHD u kobiet wygląda inaczej
psychologia
Czym jest ADHD burnout i maska ADHD – wyjaśnia psycholożka Monika Kotlarek
Zdrowie
Polski system „zgubił” kilkuset lekarzy z Ukrainy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Zdrowie
21. Forum Rynku Zdrowia już w poniedziałek
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama