Reklama

Rynek świadczeń pozapłacowych wart prawie 11 mld złotych

Prywatna opieka medyczna, karty sportowe – wydatki na te oraz inne świadczenia dla zatrudnionych wzrosły w ubiegłym roku do niemal 11 mld zł.

Aktualizacja: 03.04.2015 08:25 Publikacja: 03.04.2015 01:01

Prywatna opieka medyczna, karty sportowe – wydatki na te oraz inne świadczenia dla zatrudnionych wzr

Prywatna opieka medyczna, karty sportowe – wydatki na te oraz inne świadczenia dla zatrudnionych wzrosły w ubiegłym roku do niemal 11 mld zł.

Foto: Fotorzepa/Michał Walczak

Już niemal wszystkie firmy w Polsce oferują swoim pracowniom jakąś formę dodatkowych świadczeń pozapłacowych, czyli benefitów – wynika z badań firmy doradczej Sedlak & Sedlak. Najczęściej pracodawcy inwestują w świadczenia, które jednocześnie pełnią rolę narzędzi pracy, jak choćby firmowa komórka (także do prywatnego użytku), laptop czy służbowe auto dla handlowca.

Jednak ubiegłoroczna poprawa koniunktury na rynku pracy zwiększyła także zainteresowanie pozapłacowymi dodatkami do pensji, które pełnią rolę motywacyjną, jak np. karnety sportowe, dodatkowy pakiet zdrowotny połączony z programem wellness. Nic więc dziwnego, że wartość rynku benefitów zaczęła szybciej rosnąć, co potwierdzają dane giełdowej spółki Benefit Systems, potentata rynku pracowniczych kart sportowych (MultiSport).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok.

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Czytaj, to co ważne.
Reklama
Wynagrodzenia
Na miesięczne pobory szefa Gazpromu robotnik pracuje 330 lat. To ma się zmienić
Wynagrodzenia
Przeciętne wynagrodzenie urosło w drugim kwartale najmniej od ponad czterech lat
Wynagrodzenia
W Polsce zarobki są mocno zróżnicowane. Przepaść między górnictwem a usługami
Wynagrodzenia
Polska płaca minimalna goni unijną czołówkę
Wynagrodzenia
Firmy podwyższają wymagania, lecz są gotowe na kompromis
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama