Reklama

Rynek świadczeń pozapłacowych wart prawie 11 mld złotych

Prywatna opieka medyczna, karty sportowe – wydatki na te oraz inne świadczenia dla zatrudnionych wzrosły w ubiegłym roku do niemal 11 mld zł.

Aktualizacja: 03.04.2015 08:25 Publikacja: 03.04.2015 01:01

Prywatna opieka medyczna, karty sportowe – wydatki na te oraz inne świadczenia dla zatrudnionych wzr

Prywatna opieka medyczna, karty sportowe – wydatki na te oraz inne świadczenia dla zatrudnionych wzrosły w ubiegłym roku do niemal 11 mld zł.

Foto: Fotorzepa/Michał Walczak

Już niemal wszystkie firmy w Polsce oferują swoim pracowniom jakąś formę dodatkowych świadczeń pozapłacowych, czyli benefitów – wynika z badań firmy doradczej Sedlak & Sedlak. Najczęściej pracodawcy inwestują w świadczenia, które jednocześnie pełnią rolę narzędzi pracy, jak choćby firmowa komórka (także do prywatnego użytku), laptop czy służbowe auto dla handlowca.

Jednak ubiegłoroczna poprawa koniunktury na rynku pracy zwiększyła także zainteresowanie pozapłacowymi dodatkami do pensji, które pełnią rolę motywacyjną, jak np. karnety sportowe, dodatkowy pakiet zdrowotny połączony z programem wellness. Nic więc dziwnego, że wartość rynku benefitów zaczęła szybciej rosnąć, co potwierdzają dane giełdowej spółki Benefit Systems, potentata rynku pracowniczych kart sportowych (MultiSport).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wynagrodzenia
Ile zarabiają Polacy? Są nowe dane GUS o wynagrodzeniach i zatrudnieniu
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Wynagrodzenia
Mniejsza płacowa przewaga top menedżerów
Wynagrodzenia
Polki lepiej wykształcone, ale wciąż gorzej opłacane
Wynagrodzenia
Dlaczego Polacy muszą dorabiać do pensji?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Wynagrodzenia
Czeka nas dalsze hamowanie wzrostu płac?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama