Dlaczego w piekle jest ciekawiej

„Machia" Juliusza Machulskiego to spektakl ?z kreacją Adama Ferencego - pisze Jan Bończa-Szabłowski.

Kilka hipnotycznych gestów

Przez trzy weekendy poznańska Malta zaprasza ?na spektakle legendarnej Anny Teresy De Keersmaeker - pisze Jacek Marczyński.

W popielniczce diament w Teatrze Śląskim

Robert Talarczyk pięknie wskrzesił legendę Zbigniewa Cybulskiego w Teatrze Śląskim - pisze Jan Bończa-Szabłowski.

Wygraj zaproszenie na spektakl National Theatre „King Lear"

Multikino i British Council, w ramach cyklu Teatry brytyjskie w Multikinie, zapraszają 17 czerwca na pokazy sztuki „King Lear". Dla naszych czytelników mam...

Nagrody Tony rozdane

W Nowym Jorku po raz 68. rozdano nagrody Tony dla najlepszych produkcji teatralnych minionego roku. Nagrodzeni zostali między innymi Neal Patrick Harris i...

Namiętności prowadzą do tragedii

„Makbet" - W swojej operze Giuseppe Verdi pominął sporo wątków tragedii Szekspira, ale zachował to, co w niej najistotniejsze i przejmujące - pisze Jacek M...

Książę, mandaryn i anioły

We wrześniu Opera Wrocławska szykuje nowe widowisko plenerowe, a potem spektakle, jakich nie zobaczymy nigdzie w kraju - pisze Jacek Mraczyński.

Jakobi i Leidental w Teatrze Powzechnym

„Jakobi i Leidental”, czyli brawurowy i liryczny spektakl Lewina w warszawskim Teatrze Powszechnym - pisze Jan Bończa-Szabłowski .

Wielki dramat władzy

Ewa Michnik - dyrektor naczelny i artystyczny Opery Wrocławskiej o niezwykłych walorach „Makbeta” i wyzwaniach widowisk w Hali Stulecia.

Pomost między różnymi epokami

Bruno Berger-Gorski | Niemiecki reżyser zdradza tajemnicę Lady Makbet i odnajduje w operze Verdiego uniwersalne relacje międzyludzkie.

Reklama
Reklama

Cienie. Eurydyka mówi z Katarzyną Nosowską

„Cienie. Eurydyka mówi" ?– kolejny spektakl Mai Kleczewskiej według Elfriede Jelinek to znakomity występ Katarzyny Nosowskiej, ?w której cieniu pozostaje c...

Jak w korporacji tańczą kujawiaka

Premiera „Króla pasterzy" Oskara Kolberga uświadamia, że wciąż mamy problem z tym, jak traktować nasz folklor - pisze Jacek Marczyński.

Wygraj zaproszeni na „Ragazzo dell'Europa"

Po ponad dwóch latach przerwy na deski TR Warszawa powraca spektakl „Ragazzo dell'Europa", przewrotny komentarz do rzeczywistości, która coraz bardziej tra...

„Pół żartem, pół serio" w Teatrze Żydowskim

Przedstawienie kabaretowo-muzyczne, oparte na tekstach przedwojennych autorów tej klasy co Julian Tuwim, Marian Hemar i Jerzy Jurandot już najbliższy weekend.

Dwa kraje łączy jeden spektakl

Projekt „Proust – Pamuk – Pamięć” będzie miał dziś premierę w Stambule z okazji Roku Polskiego w Turcji - pisze Jacek Cieślak .

Litewska „Mewa” poszybowała wysoko

Inscenizacja dramatu Antoniego Czechowa z Teatru Miejskiego w Wilnie stała się triumfatorką toruńskiego Festiwalu Kontakt.

Ładna pocztówka z przeszłości

Po 160 latach „Król pasterzy” Oskara Kolberga wraca na polską scenę. Premiera odbędzie się dziś w Operze Krakowskiej - pisze Jacek Marczyński.

Konstanty Bogomołow wygrywa

Konstanty Bogomołow z pewnością jeden z najbardziej oryginalnych twórców teatru rosyjskiego po raz kolejny zaskoczył polskich widzów - pisze Jan Bończa-Sza...

Stare układy nie tracą energii

Przyjemność daje spektakl, w którym wykonawcy emanują radością. Taki jest właśnie „Don Kichot" ?w Operze Narodowej - pisze Jacek Marczyński.

Dorota Masłowska - rozmowa

Dorota Masłowska o swojej pierwszej sztuce dla dzieci „Jak zostałam wiedźmą” mówi Jackowi Cieślakowi.

Reklama
Reklama