Taniec prosto z Rosji

Prowincjalnyje Tancy posługują się nie tylko stylami tańca ludowego (jak może sugerować nazwa grupy), ale także technikami znanymi z europejskich i amerykańskich szkół tańca. W spektakle wplatają też elementy baletu, jogi, body conditioning, release i akrobatyki

Aktualizacja: 29.11.2007 20:17 Publikacja: 29.11.2007 19:17

Taniec prosto z Rosji

Foto: Rzeczpospolita

Z takimi umiejętnościami oraz dzięki talentowi choreografa Tatiany Baganowej grupa zasłużyła wśród zachodnich dziennikarzy i krytyków na miano najlepszego zespołu tańca współczesnego z Rosji. Uznawana jest też w swoim kraju, gdzie spektakle Prowincjalnyje Tancy recenzowano ponad 500 razy!W Polsce Tatiana Baganowa też zaistniała – w 2000 roku w ramach projektu Bałtycki Uniwersytet Tańca w Gdańsku – zrealizowała z grupą polskich tancerzy (m.in. z Leszkiem Bzdylem) świetną choreografię „Papugaj”.W piątek w Teatrze Studio pokaże swój najsłynniejszy spektakl „Svadebka” do muzyki Igora Strawińskiego i „Post engagement. Dyptych. Część I” do utworów francuskiego kompozytora Hervé Legranda, które zostały nagrane przez kwartet smyczkowy i wokalistkę specjalnie do tej inscenizacji.

„W tym lirycznym, a czasem smutnym spektaklu tancerze mieszkają w szafach z szatni, noszą meloniki, rabinowskie bródki, kepi i panamy z gazet, nie czeszą włosów, chodzą brzemienni, a tańczą o tym, jak dziwne bywa życie, kiedy po opętaniu marzeniem lub miłością przychodzi cisza i pustka. A być może to tylko nowe opętanie?”.

- Festiwal Rosyjskich Teatrów Tańca Cech, październik 2006

Baganowa, pokusiwszy się na jeden z kultowych spektakli XX wieku, potrafiła przerwać idealnie wypełnioną przestrzeń legendarnej inscenizacji Bronisławy Niżyńskiej. Ta „Svadebka” łagodzi lekkim humorem przed nieuchronnością obrzędu i nieuchronnością życiowego strumienia.

- Anna Gałajda, „Wiedomosti”, 2000

„Svadebka”Strawińskiego w inscenizacji Tatiany Baganowej zrobiła furorę. Choreograf wirtuozersko żongluje pokładami kulturowymi – to odsyłając widza do archaicznej statyki Wacława Niżyńskiego, to włączając folklorystyczną pamięć ciała, to wykorzystując równe rytmy współczesnego rapu i – przy obfitości cytatów – tworzy język zadziwiającej harmonii i jedności.

- Tatiana Kuzniecowa, „Kommiersant”, 1999

- Teatr Studio, pl. Defilad 1, 30.11, godz. 19

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!