Pierwotnie spektakl miał nosić tytuł „Przesłuchanie” – to jednocześnie jedna z pierwszych piosenek napisanych przez autorów. Ale ze względu na zbyt łatwe skojarzenie z filmem Ryszarda Bugajskiego zmieniono go na „Dochodzenie”.
Twórcy określają spektakl mianem muzycznego kryminału. Na scenie zobaczymy więc m.in. detektywa Marlowe’a, bo główną inspiracją dla studentów były klasyczne kryminały Chandlera i ich filmowe realizacje z Humphreyem Bogartem w roli głównej. – To wdzięczny materiał dla teatru – tłumaczy Bartek Magdziarz – niewyczerpane źródło klisz i chwytów, którymi można się pobawić do woli. Nasze „Dochodzenie” to więc taki kontrolowany wygłup na temat, czerpiący z kultowych dialogów w przystosowanej specjalnie na potrzeby przedstawienia, mamy nadzieję, atrakcyjnej formie.
Kryminalna intryga została oprawiona piosenkami. W roli tekściarzy również zadebiutują obaj twórcy przedstawienia. Początkowo próbowali znaleźć utwory pasujące do założeń warsztatu. Z ich braku ostatecznie powstały teksty do muzyki Urszuli Borkowskiej, którą poznali na zajęciach z piosenki. Będzie też kilka innych utworów, ale te mają pozostać niespodzianką do dnia premiery.
Warsztat muzyczny wg pomysłu i w reżyserii Adama Biernackiego i Bartka Magdziarza, wyk. Agata Sasinowska, Izabela Gwizdek, Mateusz Ławrynowicz
Teatr Collegium Nobilium, Sala im. Kreczmara, ul. Miodowa 22/24, tel. 022 831 02 16, premiera 7.01, godz. 19, spektakle 8.01, godz. 19