Lexus IS-F powstał jako prywatny projekt głównego inżyniera tego modelu Satoru Yamaguchiego. W 2004 roku do modelu IS pierwszej generacji włożył silnik wyścigowej Supry i przekonał szefów koncernu do poprowadzenia tego auta po torze.
– Wszyscy wysiadali uśmiechnięci i chyba to zdecydowało, że zgodzili się na oficjalne uruchomienie projektu – wspomina kolega Yamaguchiego i jego zastępca Mamoru Sakamoto. – Pozwolili nam zatrudnić tylko kilka osób, a resztę musieliśmy wypożyczać z innych działów .
Litera F w nazwie modelu pochodzi od Fuji, ale nie chodzi tutaj o górę, lecz rozciągający się u jej podnóża sportowy tor. Należy on do Toyoty i jako jedyny w Japonii może gościć wyścigi Formuły 1. Między innymi na nim właśnie Lexus testował swój pierwszy sportowy model. Prototypowe lexusy także przejechały wiele kilometrów na zakładowych torach Toyoty w Japonii i USA w Arizonie oraz oczywiście na legendarnym torze Nuerburgring.
– Ocenialiśmy na nim komfort jazdy – mówi główny kierowca testowy Toyoty i Lexusa Todomitsu Kojima.
Najwyraźniej testy musiały dobrze wypaść, bo długą pętlę lexus pokonywał w około osiem minut, a więc porównywalnie z dobrymi samochodami sportowymi. Auto jest szybkie, rozpędza się do 270 km/h. Testy stabilności przy najwyższych prędkościach zespół wykonał w Nardo.