„Zapraszamy szczupłe modelki w wieku do 17 lat do Projektu Youth Assistance Euro 2012" – taką ofertę w formie e-mailowej lub tzw. prywatnej wiadomości otrzymują dziewczęta, które umieściły swoje zdjęcia na popularnym wśród nastolatek portalu Fotka.pl i serwisach branżowych dla modelek.
Autor wiadomości przedstawiający się jako Agencja Mody Dziecięcej i Młodzieżowej DIM poszukuje w ten sposób jeszcze młodszych dziewczyn - od 13. roku życia, które miałyby rzekomo wystąpić w sesji zdjęciowej dla „jednego z niemieckich wydawnictw prasowych" w celu promocji Ligi Mistrzów 2011/2012. Nastoletnie kandydatki na modelki mają przesłać swoje zdjęcia w białych bluzeczkach, jasnych rajstopach i ciemnych spódniczkach, w różnych pozycjach: kucające, z wyciągniętymi w górze rękoma etc.
Sprawa wywołała burzę w środowisku modelek, na branżowych forach internetowych kandydatki na modelki ostrzegają się przed - jak piszą - oszustwem i próbą wyłudzenia zdjęć. Internauci z portalu społecznościowego Wykop.pl, którzy o całej sprawie zawiadomili „Rz", podejrzewają, że sprawa może być dużo poważniejsza.
Na swojej stronie internetowej firma przekonuje, że nastolatki, które zakwalifikowałyby się do projektu Youth Assistance Euro 2012 mają asystować piłkarzom grającym na Euro 2012 w konferencjach prasowych, podczas wyprowadzania graczy na boisko i podczas odegrania hymnów narodowych reprezentacji. Zapewnia też, że cały projekt prowadzony jest pod patronatem Polskiego Związku Piłki Nożnej i UEFA.
Bardzo dziwna sprawa
- Nie współpracujemy z taką firmą, a organizacją „dziecięcej eskorty" i wszystkimi sprawami z tym związanymi zajmuje się jeden ze sponsorów Euro 2012, czyli firma McDonald's - mówi „Rz" Juliusz Głuski, rzecznik prasowy Euro 2012 Polska Sp. z o. o. organizującej wspólnie z UEFA piłkarskie mistrzostwa Europy w Polsce i na Ukrainie.