Kraków zyskał miliony dzięki EURO

Słonica Citta z krakowskiego ZOO nie wykazała talentu słynnej ośmiornicy – Paula, typując rezultaty, ale pod Wawelem nie zawiedli kibice, organizatorzy ani dziennikarze

Aktualizacja: 03.07.2012 16:52 Publikacja: 03.07.2012 16:50

Kraków zyskał miliony dzięki EURO

Foto: Fotorzepa, Pio Piotr Guzik

Piąte miasto-gospodarz imprezy – jak określano Kraków gościło 300 tysięcy kibiców, w tym ponad 130 tys. osób w strefie fun, gdzie wspólnie oglądano popisy sportowców. – 600 dziennikarzy przygotowało kilka tysięcy relacji z Krakowa i o Krakowie. To wspaniała promocja, warta – jak szacujemy – ok. 150 mln zł – twierdzi Magdalena Sroka, wiceprezydent miasta. Sam Kraków wydał na imprezę ok. 1,2 mln złotych – milion to koszt koniecznej modernizacji stadionu Hutnika, na którym trenowali piłkarze angielscy. I oni jednak dołożyli się hojnie do niezbędnej wymiany trawy na tym obiekcie.

Holendrzy, którzy także wybrali Kraków na swą siedzibę,  szkolili polskich trenerów pracujących z dziećmi i pozostawili po sobie boisko, które wybudowała przy jednej ze szkół Fundacja Johana Cruyffa.

Włoskiego trenera z kolei miasto być może wykorzysta do promocji turystyki religijnej. To on odbył bowiem kilka pieszych pielgrzymek m.in. do sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach i do klasztoru kamedułów.

Ponad 120 wolontariuszy pomagało kibicom, a ci sporo w Krakowie wydawali – Polacy średnio 670 zł, a cudzoziemcy – 1200 zł. To znacznie powyżej przeciętnych wydatków odwiedzających Kraków turystów. Goście zostawali też w mieście przy okazji imprezy dłużej niż zwykle czynią to statystyczni turyści. Goście zagraniczni średnio siedem dni, a Polacy - pięć.

- W organizację wydarzeń towarzyszących mistrzostwom w Krakowie zaangażowanych było bardzo wiele osób i dziś wszystkim bardzo serdecznie chcę za to podziękować – mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej prezydent miasta Krakowa Jacek Majchrowski. - Bez nich atmosfera w mieście podczas mistrzostw nie byłaby tak wyjątkowa.

Z 200 tys. kibiców z zagranicy najwięcej dotarło pod Wawel z Wielkiej Brytanii (ponad 30 proc.) oraz z Irlandii i Niemiec. Goście z Polski to w większości sąsiedzi z województwa śląskiego (ponad 42 proc.), samego woj. małopolskiego i mazowieckiego. Ponad 90 proc. kibiców-turystów deklaruje, że poleci Kraków znajomym.

Piąte miasto-gospodarz imprezy – jak określano Kraków gościło 300 tysięcy kibiców, w tym ponad 130 tys. osób w strefie fun, gdzie wspólnie oglądano popisy sportowców. – 600 dziennikarzy przygotowało kilka tysięcy relacji z Krakowa i o Krakowie. To wspaniała promocja, warta – jak szacujemy – ok. 150 mln zł – twierdzi Magdalena Sroka, wiceprezydent miasta. Sam Kraków wydał na imprezę ok. 1,2 mln złotych – milion to koszt koniecznej modernizacji stadionu Hutnika, na którym trenowali piłkarze angielscy. I oni jednak dołożyli się hojnie do niezbędnej wymiany trawy na tym obiekcie.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!