Reklama

Barack Obama porównuje Daesh do Jokera z filmów o Batmanie

Prezydent USA komentując sytuację na Bliskim Wschodzie, w jednym z wywiadów, porównał pojawienie się Daesh do Jokera - czarnego charakteru z filmów o Batmanie.

Publikacja: 10.03.2016 17:00

Barack Obama porównuje Daesh do Jokera z filmów o Batmanie

Foto: AFP

Prezydent USA Barack Obama stwierdził, że Arabia Saudyjska, która jest najważniejszym sojusznikiem USA na Bliskim Wschodzie „musi nauczyć się dzielić region ze swoim arcywrogiem Iranem”. Powiedział także, że Arabia Saudyjska i Iran bezpośrednio odpowiadają za wojnę w Iraku, Syrii oraz Iranie. Jak informuje TVN24, Obama stwierdził, że Arabia Saudyjska „powinna znaleźć efektywny sposób, aby dzielić sąsiedztwo i ustanowić coś w stylu chłodnego pokoju z Iranem”.

Prezydent USA odnosząc się do sytuacji na Bliskim Wschodzie powiedział, że jego największą obawą dotyczącą tej sprawy jest zagrożenie ze strony dżihadystycznej organizacji Daesh. Obama powiedział, że jeszcze kilka lat temu sytuacja na Bliskim Wschodzie przypominała mu Gotham City - skorumpowane, fikcyjne miasto z filmów o Batmanie, gdzie władzę nad społeczeństwem sprawowali złoczyńcy i czarne charaktery. Prezydent USA zły charakter z filmów o Batmanie, Jokera, porównał także do dżihadystów z Daesh. Jak powiedział, sytuacja, w której się pojawili przypominała mu film „Mroczny Rycerz”. - Wtedy przyszedł Joker i całe miasto stanęło w ogniu - powiedział Obama. - IS to Joker - dodał.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Wydarzenia
Zrobiłem to dla żołnierzy
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama