Z wiaduktu obok Dworca Gdańskiego odpadają kawałki betonu i kruszą się ochronne barierki. Instytut Badawczy Dróg i Mostów zdecydował: przejazd musi zostać zamknięty. W przeciwnym razie może się rozsypać.
Taka decyzja będzie oznaczała komunikacyjną katastrofę. Po zamknięciu głównego łącznika Śródmieścia z Żoliborzem kierowcy będą mieli do wyboru: ul. ks. Popiełuszki z zapchanym rondem „Radosław” albo Wisłostradę zwężoną z powodu remontu estakad przy Lasku Bielańskim. Próbujący szukać objazdu kierowcy mogą zablokować wąskie uliczki Żoliborza, np. Zajączka, Krajewskiego i al. Wojska Polskiego. Oprócz korków warszawiacy będą mieli jeszcze jeden powód do zdenerwowania: na zamkniętym wiadukcie nie zobaczą ani jednego robotnika!
– Skomplikowany do granic możliwości proces inwestycyjny nie daje szans na rozpoczęcie prac w marcu przyszłego roku – potwierdził w rozmowie z „Rz” Andrzej Marecki z Zarządu Dróg Miejskich, szef Wydziału Mostowego. – A wiadukt długo nie wytrzyma. To inwestycyjna bomba, której lont już płonie.Jak sprawdziliśmy, już w 2004 roku ZDM miał gotowy projekt nowego wiaduktu uzgodniony z kolejarzami. Władze Warszawy postanowiły wtedy zbadać inne umieszczenie torowiska tramwajowego. W trakcie tych analiz wygasły pozwolenia.
ZDM wystąpił w ubiegłym roku o aktualizację pozwoleń, ale wtedy Polskie Linie Kolejowe miały już plany dla terenów pod wiaduktem. Otóż PLK postanowiły całkowicie przebudować tory i perony obok Dworca Gdańskiego. Dlaczego? Tędy mają pojechać objazdem pociągi dalekobieżne w czasie remontu torów między Dworcem Zachodnim a Wschodnim (rząd zapowiada zakończenie tej inwestycji do Euro 2012).
Problem w tym, że jedna z zaplanowanych przez ZDM podpór wiaduktu... stoi dokładnie pośrodku torów planowanych przez PLK.– Raczej nie obędzie się bez przesunięcia projektowanej podpory wiaduktu – twierdzi szef oddziału regionalnego PLK Jacek Nowak. – Prace obok Dworca Gdańskiego ruszą w czerwcu przyszłego roku. Gdyby już w 2004 roku ZDM zaczął budowę, to musielibyśmy się dostosować. Teraz to oni muszą zmienić projekt.