W internecie poszukać importera

Małe i średnie firmy, które przymierzają się do eksportowej ekspansji, muszą starannie dobierać partnerów na zagranicznych rynkach. Z badań wynika, że aż trzy czwarte mikro, małych i średnich przedsiębiorców w ogóle się nie zabezpiecza na wypadek kłopotów z płatnościami.

Publikacja: 11.12.2015 15:01

Foto: materiały prasowe

Niewielu korzysta z wywiadowni gospodarczych, by sprawdzić potencjalnego kontrahenta. Ryzyko wpadki jest tymczasem duże, zwłaszcza na dalekich rynkach.

Partnera można znaleźć samemu, ale warto skorzystać ze wsparcia instytucji, które wspierają lub obsługują eksporterów. Przydatne są także specjalistyczne portale. Jednym z nich jest Portal promocji Eksportu. W zakładce „Dla firm" znajduje się baza danych z ofertami importerów spoza Polski, którzy mogą być zainteresowani pozyskaniem dostawców. Są tam również informacje o przetargach za granicą, a także o imprezach wystawienniczych i targowych.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne