W internecie poszukać importera

Małe i średnie firmy, które przymierzają się do eksportowej ekspansji, muszą starannie dobierać partnerów na zagranicznych rynkach. Z badań wynika, że aż trzy czwarte mikro, małych i średnich przedsiębiorców w ogóle się nie zabezpiecza na wypadek kłopotów z płatnościami.

Publikacja: 11.12.2015 15:01

Foto: materiały prasowe

Niewielu korzysta z wywiadowni gospodarczych, by sprawdzić potencjalnego kontrahenta. Ryzyko wpadki jest tymczasem duże, zwłaszcza na dalekich rynkach.

Partnera można znaleźć samemu, ale warto skorzystać ze wsparcia instytucji, które wspierają lub obsługują eksporterów. Przydatne są także specjalistyczne portale. Jednym z nich jest Portal promocji Eksportu. W zakładce „Dla firm" znajduje się baza danych z ofertami importerów spoza Polski, którzy mogą być zainteresowani pozyskaniem dostawców. Są tam również informacje o przetargach za granicą, a także o imprezach wystawienniczych i targowych.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki