Ford Romania w roku 2020 wprowadził nowe modele, drastycznie obciął koszty już na samym początku kryzysu. Zakład Forda w Craiovej był nieczynny przez półtora miesiąca, ale już w lipcu pracował na trzy zmiany. To pozwoliło firmie zwiększyć przychody i to do tego stopnia, że w rankingu awansowała ona na 45 pozycję.
Podobnie było w przypadku PCA Slovakia, należącego jeszcze do francuskiego PSA (dzisiaj część Stellantisa). PSA Group zainwestowała w produkcję modelu 208 i małego Citroena z napędem elektrycznym. Popyt na te auta tak wzrósł, że trzeba było pracować na trzy zmiany. Efekt? Awans w rankingu o 16 pozycji.
Swoje miejsce w rankingu – 2., utrzymała największa firma motoryzacyjna w naszym regionie – Skoda Auto.
Z pozostałych firm branży VW Slovakia spadł o 1 miejsce ( z 5. na 6.), Audi Hungary pozostało na 8. pozycji, Mercedes-Benz Manufacturing Hungary „wzrósł" o 5 pozycji, a Dacia spadła o 7 miejsc.