Reklama

Kandydaci obiecują miliardy – analiza pomysłów gospodarczych

Na trzy dni przed pierwszą turą wyborów prezydenckich Marzena Tabor-Olszewska rozmawia z Cezarym Szymankiem, zastępcą redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” i redaktorem naczelnym „Parkietu”, o wpływie prezydenta na gospodarkę, wyborczych obietnicach i programach kandydatów. W rozmowie padają ważne diagnozy, analizy i podsumowania – nie tylko dotyczące kompetencji głowy państwa, ale również poziomu merytorycznego kampanii wyborczej.

Publikacja: 15.05.2025 17:10

Rozmowa w podcaście „Rzecz w tym” dotyczy między innymi roli prezydenta w kształtowaniu polityki gospodarczej. – Prezydent raczej może być psują niż kimś, od kogo naprawdę cokolwiek w gospodarce zależy – mówi Cezary Szymanek. Kluczowym narzędziem głowy państwa jest weto, z którego obecnie aktywnie korzysta Andrzej Duda. Jeśli nowy prezydent nie będzie z obozu rządzącego, możemy spodziewać się powtórki tego scenariusza.

W rozmowie pojawia się też wątek ewentualnej prezydentury Rafała Trzaskowskiego. – Wtedy mielibyśmy domknięcie systemu i wreszcie można by powiedzieć rządzącym: sprawdzam – ocenia Szymanek. Z kolei kandydatura Karola Nawrockiego, typowanego w sondażach na drugie miejsce, zapowiada powtórkę z obecnej prezydentury: – Będzie tak samo, tylko bardziej – przewiduje gość podcastu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Wybory
Pojawi się nowa kratka na kartach do głosowania? Takim pomysłem zajmie się Senat
Wybory
Po wyborach prezydenckich. Mężyk: Erozja PO odsłoni jej elektorat na zabiegi Konfederacji
Wybory
Dlaczego wciąż rozmawiamy o ważności wyborów?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Wybory
Podcast „Pałac Prezydencki”: Snus, ustawki i korale – jak symbole i emocje zdominowały wybory 2025
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama