We wszystkich placówkach ZUS są wystawione specjalne pojemniki/skrzynki, w których można zostawić dokumenty i wnioski bez potrzeby bezpośredniego kontaktu z innymi osobami. W razie potrzeby kontaktu można korzystać z informacji telefonicznej – numer tel. 22 560 16 00, a także z kontaktu mailowego - adres e-mail do zapytań ogólnych to cot@zus.pl
Klienci, którzy mają indywidualne konto na platformie PUE ZUS mogą większość swoich spraw załatwić za pośrednictwem tego konta. Pozostałych klientów zachęcamy do zakładania kont gdyż możliwość kontaktowania się z Zakładem bez wychodzenia z domu jest teraz szczególnie przydatna. Swoje indywidualne konto można założyć samodzielnie gdyż jest to bardzo proste i nie zabiera wiele czasu.
- Najlepiej zrobić to przez swój profil zaufany gdyż wtedy nie jest konieczna wizyta w ZUS żeby potwierdzić swoją tożsamość – mówi Iwona Kowalska-Matis, rzecznik prasowy ZUS województwa dolnośląskiego. – Taka „bezpieczna" ścieżka jest konieczna gdyż po aktywacji konta uzyskuje się dostęp do wszystkich swoich danych związanych z ubezpieczeniem społecznym (np. zwolnieniami lekarskimi) - wyjaśnia.
Profil zaufany można założyć bez wychodzenia z domu, jeśli ma się konto w np. banku, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego (ich listę znajduje się na stronie profilu zaufanego), lub kwalifikowany podpis elektroniczny. Profil zaufany jest to potwierdzony zestaw danych, które jednoznacznie identyfikują jego posiadacza w usługach podmiotów publicznych w Internecie.