Spowolnienie to szansa

Firmy oferujące polisy tego typu widzą w słabych prognozach ekonomicznych na najbliższe kwartały moliwość zwiększenia sprzedaży.

Publikacja: 07.01.2013 00:03

Najpopularniejsze assistance samochodowe

Najpopularniejsze assistance samochodowe

Foto: Rzeczpospolita

Ubezpieczyciele uważają, że do rozwoju ich biznesu w segmencie assistance poza spowolnieniem gospodarczym może też przyczynić się popularyzacja nowych technologii. Assistance to rodzaj polisy, która nie polega na wypłacie odszkodowania, jak w przypadku typowego ubezpieczenia, lecz na zorganizowaniu i pokryciu kosztów konkretnej pomocy, potrzebnej w danym przypadku.

– Niektóre produkty assistance mogą być dla klientów atrakcyjnym cenowo substytutem dla znacznie droższych ubezpieczeń. Dzieje się tak chociażby w przypadku assistance medycznego i prywatnych ubezpieczeń medycznych – uważa Ryszard Grzelak, prezesa Europ Assistance Polska.

Rynek assistance rośnie w Polsce w tempie 10 proc. rocznie. - Nie bez znaczenia jest tu też fakt, że ten rok był wyjątkowo udany dla wielu firm sektora finansowego, głównie banków, które w 2012 r. najprawdopodobniej zanotują najlepsze wyniki w ciągu ostatnich dwóch dekad. Te podmioty są głównymi dystrybutorami usług assistance, dlatego ich kondycja ma zasadniczy wpływ na sytuację w tym segmencie – podkreśla Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.

- Rozwiązania i ubezpieczenia assistance są dobre na trudne czasy, gwarantują realną pomoc, a ich koszt jest znacznie niższy od tradycyjnych ubezpieczeń majątkowych i życiowych – wtóruje  Ryszard Grzelak.

Popularna pomoc w domu

- Spowolnienie gospodarcze to sprawdzian, z którego zwycięsko wyjdą te firmy z branży, które będą potrafiły zoptymalizować swój model działania, w szczególności w zakresie rozwiązań technologiczno-procesowych i produktowych – uważa szef Europ Assistance.

Największą zmianę widać w assistance domowym. Usługi te coraz częściej dodawane są do kont bankowych, kart kredytowych, a także oferowane są za dodatkową opłatą wraz ze sprzętem RTV i AGD. Wśród najbardziej przydatnych i najczęściej wykorzystywanych świadczeń znajdują się serwis sprzętu domowego (30 proc.), pomoc hydraulika (28 proc.), likwidacja szkód (16 proc.), a także pomoc informatyka, elektryka i ślusarza (po 5 proc.).

Duże nadzieje pokładane są także w segmencie assistance dostępnego w formule samodzielnego produktu. Firmy chcą również rozwijać sprzedaż pojedynczych usług na życzenie. W ofercie czołowych graczy z branży pojawiło się kilka nowatorskich produktów, które będą rozwijane w 2013 r. Przykładowo Mondial Assistance wprowadziło ubezpieczenie transakcji zbliżeniowych w technologii NFC.

– Oczekiwany wzrost popularności tego sposobu płatności w 2013 r., powinien też mieć przełożenie na wyniki sprzedażowe tego ubezpieczenia i wpłynąć na ofertę produktową całej branży assistance – ocenia Frączek.

Nowe regulacje mogą zaszkodzić

– Spodziewamy się, że wartość dodana assistance będzie doceniana przez klientów bankowych również w kolejnych latach, osiągając wzrost sprzedaży rok do roku o ok. 25 proc. – szacuje prezes Europ Assistance.

Dlatego też potencjalnym hamulcowym dla branży może stać się spodziewana wiosną rekomendacja nadzoru odnośnie sprzedaży polis przez banki. Dotyczyć będzie głównie polis inwestycyjnych, jednak nie wiadomo jaki przybierze kształt i czy nie wpłynie na sprzedaż także innych ubezpieczeń oferowanych w bankach.

Ubezpieczyciele uważają, że do rozwoju ich biznesu w segmencie assistance poza spowolnieniem gospodarczym może też przyczynić się popularyzacja nowych technologii. Assistance to rodzaj polisy, która nie polega na wypłacie odszkodowania, jak w przypadku typowego ubezpieczenia, lecz na zorganizowaniu i pokryciu kosztów konkretnej pomocy, potrzebnej w danym przypadku.

– Niektóre produkty assistance mogą być dla klientów atrakcyjnym cenowo substytutem dla znacznie droższych ubezpieczeń. Dzieje się tak chociażby w przypadku assistance medycznego i prywatnych ubezpieczeń medycznych – uważa Ryszard Grzelak, prezesa Europ Assistance Polska.

Pozostało 82% artykułu
Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę