Według nowej strategii na polskim rynku ma to oznaczać zwiększenie rynkowego udziału do 8 proc., poprawę sprzedaży do blisko 5 mld zł oraz osiągnięcie zyskowności na poziomie pół miliarda złotych.
To wszystko ma się udać do końca 2017 r. W ambitnym rozwoju mają pomóc między innymi inwestycje w nowe technologie.
Polisa rysikiem na tablecie
– W ostatnich latach wykonaliśmy ogromną pracę i wielokrotnie udowodniliśmy, że rozwijamy się szybciej niż rynek, plus robimy to bardzo dynamicznie i zyskownie. W tym samym czasie zaszło wiele kluczowych zmian, nie tylko na rynku ubezpieczeniowym – mówi Artur Olech, prezes Generali. – Dlatego wypracowaliśmy nową strategię, w której chcemy wykorzystać najsilniejsze strony naszej biznesowej wiedzy oraz otworzyć się na nowe obszary działalności – dodaje.
Swoje cele firma chce osiągnąć m.in. tworząc standardy prostej i efektywnej obsługi klientów poprzez efektywne wykorzystanie nowych technologii. – Nie wystarczy zrobić aplikację na tablet czy smartfon, którą klienci owszem ściągną, ale potem nie będą z niej korzystać. Nasza propozycja to zintegrowanie wszystkich produktów w jednym koncie klienta. Dodatkowo chcemy, by nowe technologie mocno wspierały też dystrybutorów naszych produktów – podkreśla Paweł Wróbel, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Generali.
Generali jako pierwsze na rynku wprowadza system pozwalający na złożenie podpisu na polisie bezpośrednio na tablecie. – To nie podpis elektroniczny, który nie jest powszechny wśród osób prywatnych, lecz możliwość faktycznego złożenia podpisu rysikiem na ekranie tabletu. W tej sposób do zera redukujemy konieczność wydruków papierowych – dodaje Paweł Wróbel.