W zależności od towarzystwa różnica w cenie może jednak wynieść nawet ponad 1200 proc. Z raportu przygotowanego przez firmę CUK Ubezpieczenia wynika, że najtańsze polisy, niezależnie od regionu kraju, oferuje Warta – w granicach 50–59 zł.
OC bez zmian
Co ciekawe – jak podkreślają eksperci – mimo że sprzedaż jednośladów gwałtownie wzrosła, ceny polis praktycznie się nie zmieniły. – Wbrew obiegowym opiniom w sezonie 2015 zwiększona popularność skuterów 125 cm sześc. w żaden sposób nie przełożyła się na wzrost cen obowiązkowej polisy OC – tłumaczy Grzegorz Wróblewski, ekspert CUK Ubezpieczenia. – Przy czym warto dobrze sprawdzić ofertę na rynku, ponieważ na ubezpieczeniu skutera można zaoszczędzić nawet 600 zł. W zależności od towarzystwa, jakie wybierzemy, polisę można kupić już za 50–60 zł, ale są zakłady, w których za OC zapłacimy 125 zł, 250 zł, 394 zł czy nawet 660 zł (w InterRisk).
Do OC warto dokupić też assistance, tym bardziej że od niedawna kierowcy skuterów mogą liczyć na taką samą pomoc jak kierowcy aut. – Dochodziły do nas sygnały od klientów, którzy oprócz samochodu chcieli ubezpieczyć także skuter. Przygotowaliśmy więc również dla nich ofertę – mówi Piotr Ruszowski dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance. – Nie ma powodu, żeby dojeżdżający codziennie do pracy na skuterach mieli gorszą pomoc niż kierowcy aut.
Dzięki skuterowemu assistance możemy liczyć na przyjazd fachowców na miejsce awarii, usunięcie jej na miejscu, ewentualnie przetransportowanie skutera do najbliższego serwisu. W zamian ubezpieczyciel oferuje bilet na tramwaj lub autobus miejski.
Popularne jednoślady
Przypomnijmy, że od lipca 2014 r. obowiązuje przepis dopuszczający prowadzenie motocykla o pojemności do 125 cm sześc. przez osoby posiadające prawo jazdy kategorii B od co najmniej trzech lat. Przełożyło się to na zwiększenie sprzedaży tych jednośladów do tego stopnia, że kupno nowego skutera 125 cm sześc. graniczyło z cudem.