Aktualizacja: 07.01.2018 15:02 Publikacja: 07.01.2018 15:02
Foto: Adobe Stock
Niemieckie firmy przewozowe mają coraz większy problem ze znalezieniem kierowców autobusów. – W wielu regionach nie mamy już bezrobotnych, którzy mogliby ubiegać się o wolne miejsca pracy – mówi Karl Huelsmann, prezes Związku Niemieckich Przedsiębiorstw Autobusowych.
A zapotrzebowanie jest ogromne. Wielu z ok. 103 tys. kierowców autobusów w Niemczech pójdzie z najbliższych latach na emeryturę. Z dnia na dzień potrzeba nowych rąk do pracy na prężnie rozwijającym się rynku przewozowym, szczególnie do kierowania autobusami dalekobieżnymi. Branża stara się zdobyć nowych kierowców, obiecując im pewne i urozmaicone miejsce pracy, a do tego wykonywanie odpowiedzialnych czynności. Huelsmann studzi jednak nieco te obietnice. – Na pewno istnieje bardziej wygodna praca – mówi.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas